لوله کشی ساختمان ویلایی

لوله کشی ساختمان ویلایی تفاوت های بسیاری با لوله کشی ساختمان ها و آپارتمان های امروزی دارد، از این رو لازم است افرادی که قصد ساخت چنین خانه هایی را دارند باید فضای اولیه و نحوه ساخت را با توجه به سیستم لوله کشی هماهنگ کنند.

معمولا خانه های بیش از سه طبقه را آپارتمان و کمتر از آن را خانه ویلایی می گویند. به منظور بررسی سیستم لوله کشی لازم است ابتدا با اصول اولیه و نقشه آن آشنا شوید.

لوله کشی ساختمان ویلایی

سیستم لوله کشی ساختمان معمولا شامل لوله کشی آب، گاز و فاضلاب می شود. اگر اصول اولیه هر یک از موارد به درستی اجرا نشود می تواند در آینده ساختمان را دچار مشکل سازد. اگر لوله کشی آب به درستی انجام نشود، آب رسانی دچار اختلال می شود. در این میان شوفاژ، پکیج، حمام و سرویس بهداشتی با مشکلات عدیده ای همراه می شود. این سیستم باید به گونه ای باشد که فشار آب ساختمان را تامین کند.

لوله کشی فاضلاب نیز مانند لوله کشی آب بسیار اهمیت دارد حتی از آن مهم تر است. چراکه اگر این سیستم به درستی اعمال نشود خانه را بوی نامطبوع پر می کند و این به دلیل پر شدن و یا کند حرکت کردن مواد درون لوله فاضلاب می شود. از طرفی باید شیب لوله ها به درستی تعیین گردد.

خانه هایی ویلایی را کمتر داخل و یا مرکز شهر می بینیم از این رو باید به سیستم آب رسانی و انواع لوله کشی اهمیت ویژه ای داده شود چراکه اگر دچار مشکلی شود نمی توان به سادگی آن را برطرف کرد.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل چقدر تمام می‌شود؟

مراحل لوله کشی ساختمان ویلایی

اولین مرحله تهیه نفشه تأسیسات است که بدون آن مراحل دیگر عملا غیر قابل اجرا می باشند.

بعد از آن لوله کشی فاضلاب است و به دنبال آن باید تکلیف فن کویل ها مشخص شود.

لوله کشی درین و لوله کشی آب بعد از آن باید پیگیری شود.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی ویلا چقدر است؟ آشنایی با مراحل انجام آن

 

مراحل لوله کشی ساختمان ویلایی

تهیه نقشه لوله کشی

همان طور که بیان شد اولین مرحله تهیه نقشه لوله کشی می باشد.

برای سیستم لوله کشی باید توجه کنید که آب و سرد باید از هم جدا باشد. برای گرم شدن آب باید یک سیستم گرمایشی اعمال گردد که معمولا برای خانه های ویلایی موتورخانه در نظر گرفته می شود که باید در همکف و یا زیر پارکینگ را برای موتورخانه در نظر می گیرند. برای گرم شدن آب باید آب سرد از طریق سیستم لوله کشی درست وارد موتورخانه شود و بعد از آن گرم شده و وارد طبقات دیگر ساختمان گردد.

برای پیاده کردن نقشه لوله کشی بهتر است بدانید چه سیستمی می خواهید، معمولا سیستم لوله کشی ساختمان ویلایی به شکل کف خواب است اما می توانید سیستم های دیگری را برای ساختمان خود در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان در تهران از هزینه تا ایده و طرح

لوله کشی سیستم فاضلاب

یکی از مهم ترین بخش های لوله کشی ساختمان ویلایی مربوط به سیستم فاضلاب آن است که در حمام، دستشویی و آشپزخانه تعبیه شده است. از این رو لازم است در ابتدا نقشه قسمت های مشخص شده بر روی کاغذ تعیین شود و بعد نقشه لوله کشی انجام شود.

در نهایت قسمت های مشخص شده منزل ساخته شده و بعد سیستم لوله کشی ساختمان اجرا می گردد. شما باید برای تعیین مکان مناسب لوله های فاضلاب نقشه و سیستم قابل قبولی را ارائه دهید تا در آینده سیستم های لوله کشی ساختمان به مشکل نخورد.

بعد از اینکه سیستم مناسب ساختمان تهیه شد، باید نوع لوله مصرفی را انتخاب کنید که در گذشته از لوله های چدنی بهره می گرفتند و برای اتصالات لوله ها از سرب استفاده می کردند.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی خانه کلنگی و قدیمی در تهران

امروز از لوله های پولیکا و پوش فیت استفاده می شود که سبک تر بوده و قیمت مناسبتری دارند. اما همان طور که در متن مقاله مطرح شد برای فاضلاب از سیستم زیر سقفی استفاده می کنند از این رو بهترین گزینه برای این نوع لوله کشی، پوش فیت می باشد که سبک بوده و به راحتی در هم فرو می روند.

در نتیجه بهترین نقشه لوله کشی ساختمان ویلایی برای فاضلاب زیر سقفی می باشد و بهتر است از لوله پویش فیت برای لوله کشی فاضلاب استفاده کرد. روش دیگر استفاده از روش ون است که همزمان با لوله های پوش فیت هواکش کار گذاشته می شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *