متد جدید طراحی داخلی کافه رستوران

با افزایش محبوبیت کافه رستوران ها و تغییر کاربری آن ها به چیزی بیش از مکانی برای مجالس رمانتیک یا دوستانه، طراحی داخلی کافه رستوران ها به یک موضوع مهم تبدیل شده است. با رعایت اصول طراحی کافه رستوران می توانید مشتریان را جذب کنید، احساس خوبی در آنها ایجاد کنید و در نهایت به مشتریان وفادار تبدیلشان کنید.

 

اما این سوال پیش می آید که چگونه می توان در مرحله اول طرح کافه رستوران را انتخاب کرد و سپس به سراغ اجرای مناسب فضای داخلی آن رفت. این موضوع در ادامه مقاله  بررسی خواهد شد.

سبک طراحی کافه رستوران به چه معناست؟

اولین قدم در طراحی داخلی کافه، انتخاب مفهوم یا سبک طراحی است. سبک طراحی شما مستقیماً با مواردی مانند قیمت، مخاطب هدف، مکان و نوع منوی کافه مرتبط است.

همه این موارد به سبک طراحی کافه رستوران شما مربوط می شود. بعد از تعریف سبک طراحی، مرحله بعدی آماده سازی محیط است و در ادامه طرز تهیه و ترفندهای طراحی داخلی کافه رستوران را توضیح می دهیم.

سبک طراحی کافه رستوران به چه معناست؟

سبک های طراحی کافه

 

برخلاف رستوران، کافه رستوران یک محیط صمیمی است که در آن افراد آزادند تا به عنوان یک پاتوق دلپذیر، کتاب بخوانند یا ساعت ها روی لپ تاپ کار کنند. بنابراین، از آنجایی که یک کافه رستوران میزبان گروه های بسیار متنوعی از مردم است. چیدمان و دکور داخل باید به گونه ای باشد که حریم خصوصی همه مشتریان رعایت شود.

مانند هر تجارت دیگری، هدف اصلی یک کافی رستوران افزایش سود و به حداقل رساندن هزینه ها است. این بدان معناست که هدف نهایی تمرکز بر نیازها و رضایت مشتری است. طبق مطالعات میدانی، در یک کافه، داشتن یک تجربه خوب بیشتر از منوی جذاب مورد تاکید است.

فرقی نمی کند که کدام سبک طراحی کافه را انتخاب و اجرا کنید. توجه به هماهنگی این عوامل مهم است. زیرا بسته نهایی یعنی سبک طراحی، رنگ دیوارها، میز، صندلی، نورپردازی و موسیقی به کافه شخصیت می بخشد و جامعه مشتری هدف شما را مشخص می کند.

نکات مهم درمتد جدید  طراحی کافه رستوران

 

در نظر گرفتن نکات زیر در برنامه ریزی کافه به شما کمک زیادی می کند:

تاثیر موقعیت جغرافیایی در طراحی داخلی کافه

کافی رستوران اولین چیزی است که نوع مشتری، نوع منو و نوع جذابیت را تعیین می کند. برای راه اندازی کافه رستوران اغلب سه قسمت توصیه می شود:

کافه رستوران در مرکز خرید

راه اندازی یک کافه در یک مرکز خرید محبوب یک انتخاب عالی است. از آنجایی که گروه های مختلف مردم در طول سال از مغازه ها بازدید می کنند، کار خود را در این مکان هدر نخواهید داد.

راه اندازی یک کافه گوشه خیابان

کافه گوشه خیابان؛ او توجه بسیاری از رهگذران را به خود جلب می کند. از آنجایی که این نوع کافه ها در ترافیک هستند و به داخل خیابان نفوذ می کنند، ممکن است افرادی که به محل کار یا دانشگاه می روند برای نوشیدن قهوه و یا یک پاستای گرم ایتالیایی  به شما مراجعه کنند.

یک کافه رستوران در یک شهرک مسکونی راه اندازی کنید

راه اندازی کافه رستوران در محله ای مسکونی و دنج شما را به رقابت با تعداد محدودی از افراد وا می دارد.

تاثیر نمای بیرونی کافه ها برمتد جدید  طراحی کافه رستوران

 

طراحی نمای بیرونی کافه یکی از مراحل اصلی طراحی کافه رستوران است. نمای بیرونی نمایانگر سبک طراحی و فضای داخلی کافه است که عابران و مشتریان بالقوه را به خود جذب می کند.

هنگام اجرای طرح های سفارشی از طرح های نامرتب و گیج کننده خودداری کنید. بهتر است نام و لوگوی کافه رستوران را به شکلی ساده و در عین حال جذاب طراحی کنید تا به راحتی قابل خواندن و تشخیص باشد. همچنین در طراحی خود از فونت ها و رنگ های خوب، متفاوت و شگفت انگیز استفاده کنید.

 

چگونه فضای داخلی کافه را طراحی کنیم؟

 

طراحی داخلی کافه رستوران مهم ترین قسمت راه اندازی یک کافه محسوب می شود. به یاد داشته باشید که مشتریان برای یک تجربه عالی و همچنین نوشیدن یک فنجان قهوه و یا میل کردن یک سوپ شیر خوشمزه به کافه شما می آیند. بنابراین اهمیت ارائه محیطی جذاب، زیبا و زیبا کمتر از اهمیت موارد ارائه شده در لیست نیست.

 

همه چیز از انتخاب نام کافه، پالت رنگ، نور اتاق، وسایل تزیینی، میز و صندلی باید با سبک و تم طراحی مطابقت داشته باشد.

چگونه فضای داخلی کافه را طراحی کنیم؟

اهمیت رنگ بندی و تجهیزات مورد استفاده در متد جدید طراحی کافه

رنگ و مواد اولیه دو جنبه اصلی در طراحی داخلی کافه ها هستند. با استفاده خلاقانه از این دو عنصر می توانید جذابیت هر فضایی را افزایش دهید. از طرفی عکس این موضوع نیز صادق است و انتخاب اشتباه رنگ و متریال کافه رستوران را به محیطی ناخوشایند تبدیل می کند.

بنابراین قبل از هر عملیاتی لازم است تحقیقات مناسب و انتخاب ابزار و تجهیزات مناسب انجام شود. حال بسته به آن فضای رنگی و دیگر موارد مهم در دکوراسیون داخلی کافه رستوران را پیدا کنید. به عنوان مثال رنگ های خاکی، قهوه ای، خاکستری و انواع سبز بسیار محبوب هستند.

کلمه کلیدی طراحی کافه رستوران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *