در بازسازی آشپزخانه چه چیز هایی باید رعایت شود؟

تغییر دکوراسیون و بازسازی قسمت های مختلف منزل از کارهایی می باشد که به تازگی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. خانواده ها برای ایجاد تغییر و در آوردن خانه از حالت یک نواخت و تکراری، گاهی تصمیم به بازسازی و تغییر دکوراسیون خانه می‌گیرند. بازسازی آشپزخانه یکی از این موارد می باشد. اما پیش از اقدام به این کار نکاتی وجود دارد که باید بدانید.

هدف از بازسازی آشپزخانه و تغییر دکوراسیون چیست؟

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید و بتوانید به آن پاسخ دهید، این است که هدف از بازسازی آشپزخانه چه می باشد. گاهی اوقات هدف از تغییر صرفا عوض شدن فضای خانه و درآمدن از یک نواختی می باشد. اما گاهی اوقات نیز افراد به دلیل اینکه نمی توانند با این چیدمان کنار بیایند و کار در این فضا برای آن ها مشکل می باشد، تصمیم به بازسازی آشپزخانه می گیرند.

اگر هدف از تغییر و بازسازی اصلاح و راحت تر شدن فضای کار باشد، باید ببینید که چه آیتم ها و المان هایی کار در این فضا را برای شما سخت کرده است. ممکن است، در آشپزخانه ادویه ها در سمت چپ گاز باشد و کار برای یک راست دست سخت شود، و یا به علت قرار نگرفتن هود در جای مناسب تهویه ی هوا به خوبی در آشپزخانه  انجام نمی شود.

وقتی که این آیتم های دردسر ساز که در جای نامناسب است یافتید، حال می توانید به گونه ای بازسازی کنید تا همه چیز در سرجای خود قرار گیرد. اما گاهی اوقات هدف از تغییر فضا تنوع و یا بهتر و جذاب تر کردن تم آشپزخانه برای خانواده است. در ادامه به نکات بازسازی در این مورد اشاره می کنیم.

همچنین بخوانید : بازسازی دکوراسیون آشپزخانه با مراحل درست و کمک کردن هزینه

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه برای بهبود بخشیدن به فضا و تم آن :

اگر از تم کنونی آشپزخانه خود خسته شده اید و می خواهید فضا را تغییر دهید تا در آشپزخانه حس بهتری داشته باشید، باید به نکات زیر توجه کنید :

  • چه تم و فضایی را بیش تر می پسندید ؟
  • کدام تم ها به فضای کلی خانه ی شما می آیند ؟
  • چیدمان وسایل نیاز به تغییر دارد یا نه ؟

همچنین بخوانید : اقدامات لازم برای بازسازی ساختمان

کار هایی که در  بازسازی آشپزخانه می توان انجام داد

  • تغییر کابینت ها : یکی از راه های بازسازی آشپزخانه تغییر کابینت ها می باشد. این روش تنوع و تغییر دلپذیری را در آشپز خانه ایجاد می کند.
  • کاشی کردن پشت کابینت و یا تغییر آن : یکی از فاکتور هایی که در آشپز خانه به چشم می آید کاشی های پشت کابینت ها می باشد. با تغییر آن ها می توانید جلوه ی تازه ای به آشپزخانه ی خود بدهید.
  • نور پردازی آشپز خانه : نور پردازی از بخش های مهم بازسازی آشپز خانه می باشد. معمولا نور پردازی آشپز خانه به شکلی انجام می شود که محل آشپزی و میز کار از روشنی قابل قبولی برخوردار باشند.
  • اپن کردن آشپزخانه : این تغییر سبب می شود که هم آشپزخانه به نسبت قبل نور گیر تر شود و هم فضای کار بیش تری به آن می دهد.
  • تغییر کف پوش آشپزخانه : کف پوش می تواند یکی دیگر از آیتم ها در بازسازی آشپزخانه باشد. بسته به فضای خانه و سلیقه ی هر فرد می توان از کاشی و یا پارکت در کف پوش آشپزخانه استفاده کرد. حتی می توان آن را سرامیک کرد تا تمیز کردن آن راحت تر باشد و آشپزخانه بزرگ تر به نظر آید.

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه را کجا انجام دهیم ؟

گاهی این مشکل وجود دارد که انتخاب تم و یا ایجاد تغییرات برای شما در آشپزخانه سخت می باشد و نمی توانید به راحتی بازسازی آشپزخانه را خودتان انجام دهید. هم چنین ممکن است برای انتخاب تم مناسب و اِلمان هایی که می تواند به زیبا تر شدن فضای آشپزخانه کمک کند، دچار تردید شوید. برای اینکه با خیال راحت و دردسر کم بتوانید تم خانه ی خود را به بهترین شکل و اصولی ترین روش تغییر دهید، ما به شما مجموعه دکولند را پیشنهاد می کنیم. این مجموعه با داشتن بیشتر از ده سال سابقه در امور طراحی دکوراسیون داخلی می تواند، بهترین فضا را بعد از بازسازی آشپزخانه به شما تحویل دهد.

نتیجه گیری

بازسازی آشپزخانه از کارهایی می باشد که نیاز به دقت در چیدمان و همچنین سلیقه برای انتخاب درست رنگ های به کار رفته و تم های انتخابی باشد. از این رو برای این کار لازم است که به نکات زیادی توجه کنید. مجموعه دکولند دارای افراد متخصص در این حوزه می باشد و می توانید از آن ها در این زمینه کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *