نورپردازی نمای ساختمان

نمای هر ساختمان علاوه بر اینکه می تواند چشم نواز باشد سبب فراهم نمودن فضای زیبایی در شهر خواهد شد. به همین دلیل است که در چند سال گذشته به نمای ساختمان اهمیت بیشتری داده می شود. این موضوع در انتخاب افراد نیز تاثیر دارد و برخورداری از نمای زیبا موجب فروش بهتر خواهد شد. در واقع در یک بیان بهتر می توان بیان نمود نمای بیرونی ساختمان سبب شکل گیری جذابیت عینی و به تبع در کنار آن نشان از کیفیت ساختمان دارد. زمانی که شما عامل نورپردازی را در نمای ساختمان اعمال می کنید سبب افزایش جذابیت نمای کلی ساختمان خواهید شد.

همچنین بدون شک در شب شما نیز ساختمان های را مشاهده کرده اید که به دلیل نورپردازی جلوه ای خاصی دارند. این امر بدیهی است که در روز به علت وجود نور نمای ساختمان به خوبی دیده می شود ولیکن در شب نیاز است که از نورپردازی بهره گرفته شود تا امکان مشاهده نمای ساختمان وجود داشته است. به همین دلیل است که نورپردازی در نمای ساختمان بایست به درستی و انجام گیرد تا در کنار طراحی نما سبب جذابیت بیشتر سازه گردد. شاید تعجب کنید ولیکن در کنار جذابیت بصری نورپردازی ابهت خاصی  به سازه می بخشد‌. بر اساس گفته های کارفرما و در کنار آن نظرات مجری شیوه های متفاوتی برای نورپردازی نمای ساختمان وجود دارد‌ برای مثال ممکن است بر اساس نیاز تنها بر روی قسمتی از نمای سازه  نورپردازی اجرا گردد. در حالی که در ساختمان دیگر همه ای قسمت ها نورپردازی شوند. همراهان عزیز دکولند در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با نورپردازی نمای ساختمان گفتگو نماییم.

نکات قابل توجه در طراحی و انجام نورپردازی نمای خارجی ساختمان

نکات قابل توجه در طراحی و انجام نورپردازی نمای خارجی ساختمان

شدت و رنگ نور | نورپردازی نمای ساختمان

در وهله اول در نورپردازی نمای ساختمان اولین موردی که بایست مورد توجه قرار دهید رنگ نور و شدت آن می باشد. شما  این دو عنصر را بایست به نحوی اعمال کنید که تناسب ایجاد شده به نحوی باشد که سبب زیبایی ساختمان گردد. نکته حائز اهمیتی که در این خصوص بایست مد نظر قرار دهید که نور پردازی نمای ساختمان نبایست به گونه ای باشد که چشم را بزند و فرد را از نگاه کردن به ساختمان ممانعت نماید. برای نمونه رنگ های همچون آبی و سفید به دلیل ذات ملایم خود نمای ساختمان را جذاب تر می نمایند. در بیشتر نمای سازه های امروزی ترکیبی از این دو رنگ را می توان به خوبی مشاهده نمود.

هماهنگی متریال ساختمان با نور

نور های که برای نورپردازی  انتخاب می کنید بایست با نوع مصالح و متریال ساختمان در هماهنگی باشد. به عبارتی زمانی که نورپردازی ساختمان های بلند را انجام می دهید بایست از لامپ های با توان بالا بهره بگیرید تا قدرت پرتاب نور بالای داشته باشند.

برجسته کردن عناصر متعدد نمای بیرونی سازه

از اصلی ترین اهدافی که در نورپردازی نمای ساختمان پیروی می شود این است که یک قسمتی از ساختمان که دارای عناصر می باشد به کمک نورپردازی   برجسته نمایند. به همین منظور در نورپردازی توجه به عناصر مهم نمای ساختمان اعم از ستون، ایوان و… بسیار اهمیت دارد.

ارتفاع مناسب برای نصب تجهیزات نور پردازی

مهم ترین نکته ای که در زمان نصب تجهیزات نورپردازی  بایست به آن توجه کنید که با توجه به ارتفاع سازه تجهیزات نورپردازی را در ارتفاع مناسبی نصب نمایید. ارتفاع نصب بایست به نحوی محاسبه گردد که عناصر مهم را در شب  برجسته نماید.

فاصله قرار گرفتن تجهیزات نورپردازی نسبت به هم

مورد بعدی که شما بایستی به آن توجه شود این است که تجهیزات نورپردازی را در فاصله مشخصی و معینی و بر اساس نوع آن نصب شود. رعایت این موارد در کاهش هزینه های شما تاثیر گذار خواهد بود.

انواع لامپ های مورد استفاده در نورپردازی نمای ساختمان

یکی از متداول ترین لامپ ها که در نور پردازی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد لامپ زمینی و یا دفنی می باشد. یکی دیگر از موارد که در نورپردازی نمای ساختمان بهره گرفته می شود لامپ های وال واشر می باشد‌ که از مهم ترین مشخصه های آن توزیع نور یکنواخت می باشد در نتیجه در ساختمان های مرتفع بهترین فاکتور می باشد.

انواع لامپ های مورد استفاده در نورپردازی نمای ساختمان

کلام پایانی

در این مقاله از دکولند تلاش بَر این بوده است که در رابطه با نورپردازی نمای ساختمان مطالب مفید و کوتاهی را برایتان شرح دهیم. همانگونه که مشاهده نمودید نور پردازی نمای ساختمان از اهمیت بالای برخوردار می باشد که با وجود هزینه های بسیاری که ممکن است داشته باشد در جذابیت سازه نقش بسیار مهمی دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *