هدف از بازسازی ساختمان اداری قدیمی چیست؟-وب سایت دکولند

هدف از بازسازی ساختمان اداری قدیمی چیست؟ بازسازی ساختمان های اداری با اهداف مختلفی از جمله بازسازی ساختمان های اداری قدیمی و همچنین دکوراسیون داخلی و تغییر کاربری ساختمان انجام می شود.

بازسازی یا بهبود تاثیر بصری فضای اداری، جدا از تبدیل فضای خسته کننده و خشک ساختمان قدیمی به فضایی جذاب و راحت، باعث بهبود راندمان کاری شرکت و کارکنان اداری نیز می شود.

هدف از بازسازی ساختمان اداری قدیمی چیست؟-وب سایت دکولند
دلیل تقاضا برای بازسازی ساختمان اداری قدیمی چیست؟

بسیاری از افراد بخش زیادی از زندگی خود را در فضاهای اداری یا در محل فعالیت حرفه ای خود می گذرانند. در برخی موارد حضور فرد در محیط کار حتی از محیط مسکونی او نیز مهم تر است. بنابراین اهمیت فضاهای اداری و به طور کلی فضا های کاری افراد ایجاب می کند که طراحی داخلی این فضاها حس نشاط و رضایت را در آنها ایجاد کند. از طرفی با توجه به تعداد زیاد بازدیدکنندگان و به طور کلی استفاده زیاد از فضاهای اداری نسبت به فضاهای مسکونی، موضوع نوسازی فضاهای اداری و اهمیت آنها بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 

 

هدف از بازسازی ساختمان اداری قدیمی چیست؟-وب سایت دکولند

هدف از بازسازی ساختمان اداری قدیمی

 

 

همچنین فضای اداری و طراحی داخلی آنها در ایجاد حس اعتماد و جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد و این نکته مورد استقبال کامل صاحبان مشاغل قرار گرفته است. بازسازی دفاتر به ساختمان های قدیمی محدود نمی شود و می تواند اهداف بسیاری را نیز انجام دهد.

 

از جمله پروژه های بازسازی ساختمان اداری قدیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلاحات برای جلب رضایت بیشتر مشتریان
  • نوسازی برای تقویت جلوه بصری محیط
  • ترمیم برای آسیب ایجاد شده
  • تجدید ساختار برای ایجاد انگیزه در کارکنان
  • بهبود کلی کارایی محیط کار

نوسازی برای جلب رضایت بیشتر مشتریان

 

بسیاری از شرکت ها و دفاتر در حال بازسازی محل کار خود و تغییر دکوراسیون داخلی برای نشان دادن احترام، رضایت و اطمینان خاطر مشتریان خود هستند. این اقدامات را می توان برای تغییر مبلمان و بهبود ساختار کلی فضا انجام داد. از جمله امکاناتی مانند توالت مجزا، نمازخانه و از همه مهمتر انجام اقداماتی برای زیباسازی فضاهای انتظار می باشد.

 

هدف از بازسازی ساختمان اداری قدیمی چیست؟-وب سایت دکولند

هدف از بازسازی ساختمان اداری قدیمی

 

کار بازسازی برای بهبود جلوه بصری محیط

 

این سوال برای شرکت هایی که به صورت حرفه ای طراحی داخلی و دکوراسیون فضاهای مختلف را انجام می دهند قابل درک تر است. دکوراسیون داخلی این فضاها باید بسیار زیبا و جذاب باشد که زمینه خوبی برای رضایت مشتری باشد. شاید به دلیل داشتن چنین محیط کاری سازمان یافته ای، شرکت هایی هستند که قراردادهای تعمیر و ارتقاء زیادی را از مشتریان خود دریافت کرده اند. نتایج تحقیقات روان‌شناختی نشان داده است که علاوه بر خوب جلوه دادن به محیط کار، انگیزه‌ای برای کار در کارکنان ایجاد کرد و زمینه ساز تفاهم در بسیاری از قراردادها شد.

بازسازی ساختمان اداری قدیمی برای رفع آسیب

 

قدیمی بودن ساختمان و فرسودگی تاسیسات و یا برخی آسیب های محیط کار به دلایل دیگر نیز می تواند روند کاری شرکت را مختل کند. اغلب عملیات هایی مانند خرابی سیستم نصب، اتصال برق، ترکیدگی لوله و نشت آب از پشت بام باعث ایجاد مشکل در روند حضور و آسایش مشتریان در محیط اداری و خود کارکنان می شد. نصب و به روز رسانی سیستم های الکتریکی در بازسازی ساختمان های تجاری بسیار مهم است.

اصلاحات برای ایجاد انگیزه در کارکنان

 

محیط کاری مناسب از نظر دکوراسیون و خدمات داخلی، حس اطمینان و انگیزه کارکنان آن شرکت را به شدت افزایش می دهد. این کارایی باعث افزایش بازده کلی کار تیمی و در نهایت افزایش سود خواهد شد. بدیهی است مغز مورد استفاده در محیطی زیبا و مناسب با تمامی امکانات، نتیجه بسیار فعال و خلاقانه ای دارد. در این راستا استفاده از رنگ های مناسب در هر قسمت و همچنین نورپردازی مناسب تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

بهبود کلی راندمان محیط کار

 

این عامل برای بازسازی ساختمان های اداری قدیمی با مجموع تمام عناصر قبلی مرتبط است. محیط کاری زیبا، کامل و بی عیب و نقص علاوه بر ایجاد توانایی برای جذب و جلب رضایت بسیاری از مشتریان، ایجاد حس انگیزه در کارکنان و فراهم کردن نیرو و فضای مناسب برای برقراری ارتباط، افزایش راندمان کاری و تسریع در دستیابی به اهداف می باشد .

 

انواع بازسازی ساختمان اداری قدیمی

بازسازی ساختمان های اداری قدیمی به دو صورت انجام می شود:

انواع بازسازی ساختمان اداری قدیمی

هدف از بازسازی ساختمان اداری قدیمی

بازسازی ساختمان های اداری به طور کلی

 

نوسازی که سیستم داخلی فضا را تجدید می کند. تمامی زیرساخت ها و حتی دیوارهای داخلی بر اساس ترجیحات کارفرما و نقشه های آماده تخریب و بازسازی می شود. به این ترتیب فضا باید کاملا خالی شود.

بازسازی جزئی ساختمان های اداری

 

در این نوع بازسازی فقط قسمت هایی از دکوراسیون یا محل، تعویض یا تعمیر می شود که نیازی به تخلیه کامل محل ندارد. فعالیت های نوسازی را می توان خارج از ساعات کاری نیز انجام داد.

لازم به ذکر است در هنگام بازسازی ساختمان اداری قدیمی، عملیات اجرایی باید به حداقل ممکن تخریب شود. همچنین مدت زمان بازسازی ساختمان اداری نسبت به سایر ساختمان ها بسیار کوتاهتر خواهد بود تا روند کاری سازمان ها دچار وقفه نشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *