ویلاسازی و اصول طراحی نمای داخل و خارج ویلا-وب سایت دکولند

ویلا سازی و اصول طراحی نمای داخل و خارج ویلا چگونه است؟ ویلا سازی و اصول طراحی نمای داخل و خارج ویلا مهم ترین قسمت طراحی ویلا است؛ زیرا نمای ویلا در اولین بازدید تاثیر زیادی بر روی مخاطب می گذارد و باعث ایجاد احساسات افراد برای ظهور میل و رغبت در افراد با جذابیت بصری می شود.

در نتیجه می توان گفت نمای ویلا نمایانگر شخصیت و سبک کلی طراحی ویلا است، بنابراین لازم است در ویلا سازی و اصول طراحی نمای داخل و خارج ویلا همواره سبک کلی طراحی ویلا را در نظر گرفت.

سبک های مختلفی برای ویلا سازی و اصول طراحی نمای داخل و خارج ویلا وجود دارد. طراحی نمای مدرن، طراحی نمای دوبلکس، کلاسیک و روستیک، هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

نکته مهم این است که بین سبک کلی طراحی ویلا و نمای بیرونی ویلا هماهنگی وجود دارد به طوری که ارتباطی بین فضای داخلی و سبک طراحی ویلا با نمای بیرونی ویلا وجود دارد.

 

ویلاسازی و اصول طراحی نمای داخل و خارج ویلا-وب سایت دکولند

 

تفاوت ظاهر ویلا با سایر ساختمان ها

یکی از جنبه های مثبت ویلا سازی و اصول طراحی نمای داخل و خارج ویلا وحتی می توان گفت که ویژگی خوبی در طراحی نما می باشد این است که اکثر ویلاها در فضاهای باز و خارج از شهرها واقع شده اند که امکانات زیادی برای ساخت و ایجاد خلاقیت ایجاد می کند. اگر فضای کافی در طراحی نما وجود داشته باشد، دست طراحان در این زمینه باز خواهد بود.

این مهم ترین تفاوت و مزیت طراحی نمای ویلا با نمای ساختمان های مسکونی در شهرها می باشد.

علاوه بر این، فضاهای شهری ما می توانند دارای تراکم ساختمانی بالا، قیمت بالای زمین مسکونی، و محدودیت فضا و البته محدودیت شهرداری در اصول شهرسازی باشند که همه اینها به این معناست که ما نمی توانیم آنچه را که می خواهیم درطراحی نمای خانه و استفاده از ایده های خلاقانه برای طراحی نما و استفاده از احجام هندسی و خیلی موارد دیگر به کار ببریم.

ویلا سازی و اصول طراحی نمای داخل و خارج ویلا

نمای ویلا نشان دهنده کاربری ویلا است. فرورفتگی ها و برجستگی های نما و حجم ویلا نه تنها برای زیبایی و ایجاد ظاهری شیک از ویلای شماست، بلکه باید نیازهای عملکردی اعضای ساکن ویلا را به طور کامل برآورده کند.

 

اگر بخواهیم این موضوع را بهتر درک کنیم باید نمونه ای از این موضوع داشته باشیم، مثلا فضایی مانند اتاق نشیمن در ویلا نیاز به نور کافی و فراوان دارد، بنابراین طراحی درها و پنجره های بزرگ در این فضا کاملاً موجه است و بنابراین تأثیر زیادی بر روی چیدمان نما خواهد داشت.

نمای بیرونی ویلا شباهت بصری با دکوراسیون داخلی ایجاد می کند. موضوع و سبک طراحی ویلا به طور کلی با توجه به رنگ و متریال اصلی نمای ویلا، تاثیرگذار و جامع تعیین می شود، بهتر است تمامی جنبه های ویلا سازی و اصول طراحی نمای داخل و خارج ویلابه صورت مستقیم و اصولی در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال، ویژگی اصلی طراحی داخلی خانه مدرن، پلان باز، اختلاط فضای داخلی و خارجی و نور مکان است.  نشان دادن الگوها، خطوط مستقیم و مکان های بدون تزئینات کمتر از دیگر ویژگی طراحی مدرن است.

 

ویلاسازی و اصول طراحی نمای داخل و خارج ویلا-وب سایت دکولند

 

نقطه مقابل ظاهر ویلایی مدرن، نمای کلاسیک ویلایی است که باید انعکاسی از طراحی داخلی کلاسیک باشد، با طرح و الگوهای کلاسیک که به عناصر لوکس، تزئینی و عناصر اضافی متصل شده است.
اگر سبک یکپارچه در نظر گرفته شود، به عنوان مثال، در سبک ویلایی مدرن روستیک، ویژگی های ویلایی روستیک مانند استفاده از مواد خام طبیعی با عناصر مدرن مانند سطوح شیشه ای عریض و خطوط ساده و انتزاعی در رویکرد ترکیب شده است.

نتیجه گیری

نمای ویلا نمایانگر سبک طراحی ویلا است. اولین بازخورد از قبل در نگاه اول به ظاهر ویلا شکل می گیرد و ایده های مختلف طراحی  بر این اساس متمایز می شوند. در واقع باید گفت که سبک طراحی نمای ویلا تاثیر بسزایی و انکارناپذیر در معرفی مدل ها و سبک ها در طراحی و اجرای ویلای شما دارد.

ویلاسازی و اصول طراحی نمای داخل و خارج ویلا-وب سایت دکولند

در نتیجه پس از تصمیم گیری نهایی در مورد ویلاسازی و اصول طراحی نمای داخل و خارج ویلا، طراحی نما و عناصر به کار رفته در آن مشخص و تعریف می شود.

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتم، به طور کلی ظاهر ویلا بسیار مهم است، بنابراین اصل اساسی طراحی یک طرح بیرونی مناسب و متناسب با ویژگی های ویلا و اجرای صحیح و مناسب آن است.

در نتیجه می توان گفت هر چه برای داشتن نمای زیبا خرج کنید ضرر نخواهید کرد زیرا هزینه ساخت نمای ویلا اصولا یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. از این منظر اجرای طراحی خوب و اصولی برای نما علاوه بر جذابیت ساختمان منجر به ارزش افزوده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *