پارتیشن‌بندی فضاهای اداری به این دلیل انجام می‌شود که شما در محیط اداری خود فضایی دلبازتر داشته باشید. هرچه فضای محیط کار شما دلبازتر باشد شما می‌توانید امکانات مختلفی را درون آن جای بدهید. یکی از بخش‌های مهم مکان‌های اداری اتاق کنفرانس است که اگر پارتیشن‌بندی به‌درستی انجام شود شما می‌توانید از این محیط استفاده کنید.

پارتیشن‌بندی در واقع یک نوع سیستم برای جداکردن بخش‌های مختلف به‌صورت کاذب است. درصورتی‌که شما از پارتیشن‌بندی برای فضای اداری خود استفاده کنید می‌توانید آن را به چند قسمت مجزا یعنی به بخش‌های مختلف تقسیم کنید بنابراین فعالیت‌ها به‌صورت جداگانه در فضای جداگانه انجام می‌شود. ایجاد فضای کاری مخصوص به هر فرد باعث ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در افراد می‌شود و افراد و کارمندان می‌توانند با نظم و دقت بیشتری کارهای خود را انجام دهند. بندی فضاهای اداری در واقعی ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان است.

پارتیشن‌بندی فضاهای اداری

کاربرد پارتیشن‌بندی فضاهای اداری

استفاده از پارتیشن‌بندی باعث جداسازی بخش‌های مختلف می‌شود و هر فرد می‌تواند در فضا و یا اتاق مخصوص خود کارهایش را انجام دهد. کاربرد پارتیشن‌بندی فضاهای اداری به این صورت است که،

جداسازی فضاهای ورودی: جداسازی و یا پارتیشن‌بندی بخش‌های مختلف با عکس ایجاد ظاهر و طراحی با برنامه‌ای می‌شود. جداسازی فضاهای مربوط به بخش ورودی محیط‌های اداری باتوجه‌به متراژ ای که دارند اهمیت زیادی در حفظ ظاهر دارد.

ایجاد اتاق‌های مختلف: همان‌طور که گفتیم پارتیشن‌بندی باعث می‌شود تا هر فرد در فضای مربوط به خود کارهایش را سروسامان دهد. پارتیشن‌بندی باعث ایجاد اتاق‌های کوچک و بزرگ در متراژهای مختلف می‌شود که این پارتیشن‌بندی‌ها قابل‌حمل و جابه‌جایی در صورت نیاز هستند.

پنهان کردن عیب‌های محیط: در برخی از محیط‌های اداری و سازمانی دیواره‌ها نامتوازن و ستون‌های نامناسبی وجود دارد بنابراین دکوراسیون داخلی محیط اداری نامرتب به نظر می‌رسند. استفاده از پارتیشن‌بندی در این‌گونه محیط‌ها باعث پنهان شدن عیب‌های مختلف در فضا می‌شود.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک

پارتیشن‌بندی فضاهای اداری ام‌دی‌اف

یکی از انواع جنس دیوارهای پارتیشن‌بندی کاذب ام‌دی‌اف است. جنس این دیوارها از چوب ام‌دی‌اف ساخته می‌شود. چوب ام‌دی‌اف سطحی صاف دارد و قابلیت رنگ‌آمیزی و روکش‌کاری یکی دیگر از مزیت‌های آن به‌حساب می‌آید. چوب ام‌دی‌اف مزیت‌های دیگری نیز دارد از جمله اینکه در برابر خمیدگی و تغییر شکل بسیار مقاوم است.

شما با استفاده از چوب ام‌دی‌اف برای پارتیشن‌بندی فضاهای اداری می‌توانید از رطوبت و خوردگی جلوگیری کنید زیرا چوب‌های ام‌دی‌اف مقاومت بالایی دارند. ازآنجایی‌که کارمندان آن به فضای خصوصی در محیط اداری نیاز دارند چوب‌های ام‌دی‌اف به‌نوعی مانند عایق صوتی نیز عمل می‌کنند و مانع پخش سروصدا در فضای اداری می‌شوند. استفاده از چوب ام‌دی‌اف برای جداسازی بخش‌های مختلف در فضای اداری بسیار رایج است و ظاهر خوبی در فضای اداری به وجود می‌آورد.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق‌العاده

پارتیشن‌بندی فضاهای اداری

پارتیشن‌بندی شیشه و ام‌دی‌اف

یکی دیگر از انواع پارتیشن‌بندی فضاهای اداری پارتیشن‌بندی شیشه و ام‌دی‌اف است. در این نوع از پارتیشن‌بندی ام‌دی‌اف به‌عنوان فریم و اسکلت شیشه عمل می‌کند و شیشه درون فریم قرار می‌گیرد. استفاده از این نوع پارتیشن‌بندی نیز مانند پارتیشن‌بندی چوب ام‌دی‌اف بسیار رایج است شما به‌عنوان یک کارمند می‌توانید علاوه بر اینکه به فضای اداری خود مسلط هستید به فضای بیرونی نیز مشرف باشید.

همچنین بخوانید : دکوراسیون کلینیک پزشکی با معماری جدید ، مطب مدرن و زیبایی داشته باشید

پارتیشن پروفیل آلومینیومی با ام دی اف

آلومینیوم یکی از انواع فلز به‌حساب می‌آید که با وجود این که بسیار سبک است درعین‌حال مقاومت بالایی دارد. در این نوع پارتیشن‌بندی از آلومینیوم به‌عنوان فریم ام‌دی‌اف استفاده می‌شود. استفاده از این نوع پارتیشن‌بندی برای فضاهای اداری نیز زیبایی خاصی به محیط کار می‌بخشد یکی از مزیت‌های مهم این نوع پارتیشن‌بندی قابلیت جابه‌جایی آنها است.

همچنین بخوانید : سقف کشسان تا حالا ندیده اید و قیمت و مراحل اجرا

پارتیشن دوجداره

یکی دیگر از انواع پارتیشن‌بندی فضاهای اداری پارتیشن دوجداره است. استفاده از پارتیشن‌بندی دوجداره مزیت‌های بسیاری دارد از جمله اینکه این پارتیشن‌ها بسیار مقاوم هستند و استحکام بالایی در برابر ضربه‌های احتمالی دارند. شما می‌توانید برای خصوصی‌سازی فضای پشت دیوار کاذب‌های دوجداره از پرده‌های کرکره‌ای استفاده کنید. استفاده از دیوار دوجداره بسیار زیبا است در عین مقاومت می‌توان از آن برای زیباتر ساختن فضای اداری استفاده کرد.

پارتیشن‌بندی فضاهای اداری

باتوجه به آنچه در این مقاله گفتیم برای استفاده بهینه از فضای اداری بهتر از پارتیشن‌بندی فضاهای اداری در محیط کاری استفاده شود. در این مقاله برای شما انواع پارتیشن‌های اداری را معرفی کردیم و شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه و نیاز خود یکی از انواع پارتیشن‌ها را انتخاب کنید. استفاده از این دیوارهای کاذب باعث جداسازی بخش‌های مختلف می‌شود و کارمندان می‌توانند در فضای شخصی خود کارهایشان را انجام دهند. برای اطلاع از نحوهدکوراسیون فضای کلینیک وارد لینک زیر شوید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *