پارکت در دکوراسیون داخلی-وب سایت دکولند

چنانچه که شما در حال ساخت خانه باشید و یا تمایل به بازسازی آن داشته باشید به احتمال قوی نام پارکت را شنیده اید. پارکت ها یک پارامتر عالی برای کف خانه ها می باشد. پارکت ها دارای انواع جنس و تنوع بسیاری در بازار می توان یافت. برای مثال پارکت های شستشو، کلاسیک و یا مدرن بیشترین میزان موارد استفاده را دارند. در ادامه در این مطلب از دکولند ما را همراهی نمایید. تا در رابطه با پارکت در دکوراسیون داخلی و همچنین انواع پارکت و ویژگی های آن گفتگو نماییم.

بکارگیری پارکت در دکوراسیون داخلی خانه شما می تواند یک محیط زیبا و شیک را به وجود خواهد آورد. گرما و صمیمیت به خانه های شما خواهد بخشید‌. تمامی پارکت های چوبی با یک دیگر تفاوت های دارند  به این صورت که چوبی که برای تولید آن مورد استفاده قرار گرفته است داری طرح، کیفیت مختلفی می باشد.

پارکت در دکوراسیون داخلی-وب سایت دکولند

پارکت از نوع جنس چوب بلوط

از متداول ترین نوع پارکت که بسیار نیز کاربرد دارد پارکتی است که از چوب بلوط تولید شده است. از مهم ترین دلایل محبوبیت این پارکت در دکوراسیون داخلی سبب شده که مورد توجه باشد؛ مقاومت بالایی آن در برابر فرورفتگی می باشد. در نتیجه اگر تمایل دارید که طراحی مدرنی در خانه خود پیاده نمایید و از فرش استفاده نکنید این نوع پارکت گزینه ایده عالی برای شما خواهد بود. اگر تمایل دارید پارکتی از جنس بلوط تهیه نمایید بایستی بدانید که دارای لکه های تیره   یا روشنی بر روی خود است که دلیل آن خود درخت بلوط می باشد که دارای این لکه ها می باشد. همین مسئله یعنی لکه های تیره و روشن شاید باب سلیقه برخی نباشد و در نتیجه از معایب این پارکت به حساب آید.  از دیگر مزیت این پارکت مقاومت آن در برابر خراشیدگی می باشد. این پارکت برای فضا های نظیر آشپزخانه، راهرو و یا اتاق نشیمن مناسب می باشد‌.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن

پارکت در دکوراسیون داخلی-وب سایت دکولند

پارکت از جنس چوب درخت زبان گنجشک

چنانچه که شما نیازمند سطحی سخت و سفت می باشید در این صورت این نوع پارکت برای شما بسیار مناسب خواهد بود. چرا که از سختی و مقاومت بالایی به نسبت پارکت چوبی از جنس بلوط می باشد‌. بر روی این پارکت ها نیز می توان رگه های را مشاهده نمود ولیکن میزان آن به نسبت نوع قبلی بسیار کم می باشد. از معایب این پارکت ها که البته از نگاه برخی افراد می باشد رنگ روشن آن است. مقاومت زیاد در برابر خراشیدگی، فرورفتگی، شکنندگی از ویژگی های مثبت این پارکت در دکوراسیون داخلی می باشد.

همچنین بخوانید : بازسازی آپارتمان در تهران

پارکت از جنس چوب درخت زبان گنجشک-وب سایت دکولند

پارکت در دکوراسیون داخلی از جنس چوب کاج

پارکت های که از چوب کاج تولید شده باشد دارای سختی و استقامت کمتری می باشد. ولیکن مورد اولی که بایست در رابطه با ابن پارکت ها بدانید این است که درجه سختی و مقاومت آن به نسبت نوع درخت کاج متفاوت می باشد. این نوع از پارکت ها به دلایلی از قبیل تنوع رنگی بالا بسیار محبوب می باشد. به طور معمول پارکت های از جنس درخت بلوط به رنگ روشن با رگه های تیره و یا رنگ تیره با رگه های تیره تر است. دلایل اصلی محبوبیت این پارکت ها را می توان همین رگه ها و لکه های طبیعی می باشد.  از ویژگی های منفی آن می توان به بافت نرم و شکننده آن اشاره نمود.

همچنین بخوانید : بازسازی منزل ویلایی

پارکت از جنس چوب کاج-وب سایت دکولند

چوب بامبو جنس پارکت در دکوراسیون داخلی 

اگر به دنبال یک پارکت منحصر به فرد و خاص هستید پیشنهاد ما به شما پارکت های بامبو می باشد. این نوع از پارکت ها می  همانند سایر پارکت های طبیعی لکه ها و رگ های بر روی خود دارد. ولیکن این لکه های بسیار کم رنگ و محو می باشد. از مهم ترین مزیت این پارکت ها می توان به استقامت و پایداری بسیار آن در طولانی مدت اشاره نمود. همچنین بکارگیری این پارکت در دکوراسیون داخلی می تواند جلوه ی مدن به وجود آورد. از ویژگی های پارکت های از جنس بامبو می توان به حساس بودن آن در برابر   تغییرات آب و هوایی اشاره نمود. از عمده ترین موارد استفاده آن می توان به مواردی نظیر حمام، اتاق نشیمن، اتاق خواب اشاره نمود.

از پارکت های با رنگ روشن می توان به پارکت تولید شده از چوب افرا اشاره نمود که در برابر تغییرات آب و هوایی حساس نمی باشد.

همچنین بخوانید : بازسازی ویلا ساحلی

کلام پایانی

همانگونه که در بالا مطالعه نمودیم پارکت در دکوراسیون داخلی به دلیل برخورداری از ظاهر زیبا و قابلیت های خاص می توانند فضای مدرن و صمیمی در خانه شما ایجاد نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *