پله دوبلکس برای خانه کوچک

اگر مدت‌ها است که می‌خواهید یک پله دوبلکس برای خانه کوچک خود تهیه کنید اما به دلیل اینکه متراژ زمین شما کوچک است و نمی‌دانید چگونه در یک فضای کوچک راه پله دوبلکس بسازید منصرف شده‌اید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

از قدیم‌الایام خانه‌های دوبلکس بسیار زیبا و جذاب بوده‌اند و امروزه خانه‌های دوبلکس یکی از مدل‌های جذاب معماری هستند. این خانه‌ها علاوه بر زیبایی بسیار منحصر به فرد و متفاوت هستند. یکی از دغدغه‌های خانه‌های دوبلکس دکوراسیون داخلی آن‌ها به خصوص برای یک خانه دوبلکس کوچک است اما ما این مژده را به شما می‌دهیم زیرا معماری مدرن می‌تواند یک خانه دوبلکس را چندین برابر زیباتر کند.

یکی از تأثیرگذارترین عناصر طراحی خانه دوبلکس الگوی راه پله است که با دکوراسیونی جذاب برای راه پله شما زیبایی منحصر به فردی را برای فضای شما ایجاد خواهد کرد. در این مطلب به بررسی ایده‌های جالب برای دکوراسیون خانه‌های دوبلکس و مدل راه پله به خصوص پله دوبلکس برای خانه کوچک می‌پردازیم.

شرکت طراحی پله دوبلکس برای خانه کوچک

خانه‌های دوبلکس به ساختمان‌های یک طبقه گفته می‌شود که فضای داخلی از دو طبقه تشکیل شده است.
در طبقه اول یک سرسرا و یک اتاق نشیمن و در طبقه بالا اتاق خواب و مطالعه وجود دارد. اتاق پذیرایی دارای پله‌هایی است که طبقات ۱ و ۲ را به هم متصل می‌کند.

ایده‌های دکوراسیون داخلی برای خانه دوبلکس کوچک

فضای خانه‌های کوچک دو طبقه به طراحان این امکان را می‌دهد که از ایده‌های زیادی برای فضای داخلی خانه استفاده کنند. علاوه بر این، خانه‌های دوبلکس منحصر به فرد و خاص هستند و بیشتر مردم مایل‌اند در این خانه‌های شیک و درجه یک زندگی کنند.

راه پله خانه دوبلکس یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های خانه است و پله‌ها به صورت گرد و در سه طرف و… طراحی شده‌اند. در طراحی داخلی این پله‌ها از سبک‌های قدیمی و جدید نیز استفاده شده است. برای ایجاد دکوراسیون اتاق پذیرایی دوبلکس از سبک‌های کلاسیک و مدرن استفاده می‌شود. در سبک طراحی داخلی، تمامی عناصر مانند سقف، دیوارها و لوازم خانگی به شکلی روشن و زرق‌وبرق دار انتخاب می‌شوند.
طراحی داخلی خانه‌های دوبلکس مدرن نیز بر اساس سادگی و بدون تزئینات اضافی در داخل است.

همچنین بخوانید : بازسازی خانه کوچک

ایده‌های دکوراسیون داخلی برای خانه دوبلکس کوچک

مدل راه پله دو طرفه با طراحی منحصر به فرد برای یک خانه کوچک

لازم به ذکر است که برای طراحی پله خانه‌های دو طبقه از مدل‌ها و طرح‌های زیادی استفاده می‌شود و می‌توانید آزادانه آنها را طراحی کنید. این سبک‌های مختلف را می‌توان از شیشه، فلز و چوب ساخت. برخی از پله‌ها در دکوراسیون خانه دوبلکس فاقد حفاظ یا نرده هستند، در حالی که برخی دیگر دارای حفاظ هستند.

نکته مهم پله دوبلکس برای خانه کوچک

همان‌طور که گفتیم راه‌پله‌های دوبلکس متفاوت است و شما می‌توانید بنا به سلیقه و دکور خود پله‌ها را انتخاب کنید. اما نکته‌ای که در راه پله دوبلکس باید به آن توجه کنید اندازه راه پله مارپیچ است. شما باید ابعاد راه پله مارپیچ را محاسبه کنید تا راه پله شما کاملاً کاربردی باشد.

مدل پله‌های گرد تفکیک شده

راه‌پله دوبلکس گرد یکی از پرطرف‌دارترین مدل‌های طراحی است و یکی از پرفروش‌ترین پله‌ها محسوب می‌شود. یکی از مدل‌های پله گرد تفکیک شده می‌باشد. این نوع نردبان فضای زیادی را در سقف اشغال می‌کند و همین نکته یکی از ویژگی‌های متمایز کننده این مدل نردبان دوطرفه است. این مدل از راه پله به دو قسمت معکوس و متضاد تقسیم می‌شود و در کنار دیوار قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی ویلا

مدل پله‌های گرد تفکیک شده

راه پله چوبی و شیشه‌ای مدرن

امروزه از چوب و شیشه در طرح‌های راه پله دوبلکس با هم استفاده می‌شود. در برخی مدل‌ها می‌توانید پله‌های شیشه‌ای و نرده‌های چوبی داشته باشید و عکس این نوع طراحی نیز امکان‌پذیر است. استفاده از راه پله شناور مدور یکی از مناسب‌ترین و جذاب‌ترین گزینه‌ها برای خانه‌های کوچک است. در واقع طراحی پلکان شناور باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای مورد نظر می‌شود. این سبک از راه پله برای طراحی پله دوبلکس برای خانه کوچک مناسب می‌باشد.

پله دوبلکس بدون نرده

معمولاً از حفاظ‌ها و نرده‌ها برای طراحی این نوع استفاده می‌شود اما در حال حاضر، ایده‌ای جالب برای طراحی پله دوبلکس برای خانه کوچک، بدون نرده یا محافظ وجود دارد. این مدل نردبان عالی است و به مکان شما ظاهری جذاب و شیک می‌بخشد.

راه پله مارپیچ و گردون

یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای تزیین فضای داخلی منزل استفاده از راه پله مارپیچ است. این مدل پله دارای ارتفاع‌های متنوع می‌باشد. راه پله‌های مارپیچ سبکی کلاسیک دارند و هرگز از مد نمی‌افتند و برای خانه‌های کوچک مناسب هستند.

پله‌های گرد کنج دیوار

همان‌طور که از نام آن پیداست این نوع پلکان در لبه دیوار و نزدیک درهای ورودی قرار می‌گیرد. این مدل از پله‌های گرد بسیار ساده اما زیباست و برای طراحی پله دوبلکس برای خانه کوچک مناسب می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *