بزرگ نشان دادن خانه

چطور خانه خود را دلباز تر نشان دهیم؟

امروزه اکثر منازل به صورت آپارتمانی و دارای فضای کوچکی هستند و دیگر همانند گذشته خبری از خانه های ویلایی بزرگ و دلباز نیست. اما اگر طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک نیز به صورت حرفه ای و با استفاده از المان ها و طرح و رنگ های مناسب صورت بگیرد می توان به راحتی فضا را بزرگ تر نشان داد و محیطی شیک و مدرن به وجود آورد که بسیار زیبا و دلباز است.

اگر شما نیز می خواهید با ایجاد تغییراتی در دکوراسیون منزل خود فضای آن را بزرگ تر نشان دهید به شما پیشنهاد می کنیم که تا پایان با دکولند همراه باشید و از این ایده های جذاب و کاربردی استفاده کنید.

چند ایده بازسازی برای بزرگ و دلباز نشان دادن خانه

انتخاب رنگ های روشن برای دیوارها

استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون داخلی منزل و برای دیوارها خیلی زیبا است و طرفداران بسیاری دارد اما باید به این نکته توجه نمود که رنگ های تیره موجب کوچکتر نشان دادن فضا می شوند. اما با انتخاب رنگ های روشن و خنثی مثل سفید، کرم، طوسی و … می توان فضای منزل را بزرگ تر از آنچه که هست نشان داد. در ادامه می توانید چند ایده بازسازی برای بزرگ و دلباز نشان دادن خانه دیگر را مطالعه کنید.

استفاده از آیینه ها در نقاط مختلف منزل

از آیینه ها می توان به عنوان سریع ترین و راحت ترین روش ها برای بزرگ تر نشان دادن فضای نشیمن و سایر بخش های منزل یاد نمود. آیینه ها ضمن اینکه جذابیت و زیبایی محیط را دو چندان می کنند به دلیل انعکاس عالی نور موجب بزرگ تر جلوه دادن محیط نیز می شوند.

از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که حتما بر روی یکی از دیوارهای اصلی پذیرایی از آیینه های تمام قد استفاده کنید تا شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن در فضا باشید. همچنین می توانید از کمدهای آیینه دار استفاده کنید و یا اینکه بر روی طاقچه اتاق آیینه قرار دهید.در ادامه می توانید چند ایده بازسازی برای بزرگ و دلباز نشان دادن خانه دیگر را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید : بازسازی آشپزخانه و پذیرایی

استفاده از الگوی تک رنگ

استفاده از الگوی تک رنگ نیز تاثیر بسزایی در زیبایی و بزرگ تر نشان دادن منزل دارد. در واقع منظور از این عبارت انتخاب یک رنگ در میان تناژهای رنگی مختلف برای رنگ آمیزی و همچنین انتخاب دکوراسیون داخلی منزل است.

استفاده از مبل های سبک

مبل های بزرگ و سلطنتی اصلا گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک نیستند، زیرا ضمن اینکه فضای زیادی را اشغال می کنند موجب می شوند که محیط کوچکتر به نظر برسد.

ایجاد فضایی آرامش بخش در محیط منزل بسیار اهمیت دارد و برای این منظور می توان از مبلمان سبک و متنوع استفاده نمود که در عین زیبایی و شیک بودن به راحتی می توان آن ها را جابجا نمود.

همچنین می توان از مبلمان، میز نهارخوری و تخت خواب های تاشو نیز به منظور ایجاد فضایی دلباز تر استفاده نمود. امروزه لوازم خانگی تاشوی متنوعی در بازار وجود دارد که می توانید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل خود آن ها را خریداری و استفاده کنید.در ادامه می توانید چند ایده بازسازی برای بزرگ و دلباز نشان دادن خانه دیگر را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید : بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

توجه به رنگ و طرح پردها

پرده ها نیز به نوبه خود تاثیر بسزایی در کوچک یا بزرگ تر نشان دادن فضای منزل دارند. پرده های ضخیم، بلند و تیره رنگ اصلا گزینه مناسبی برای منازل کوچک نیستند، زیرا موجب می شوند که فضا تاریک تر و دلگیر تر نشان داده شود.

از این رو بهتر است که جهت بزرگ تر نشان دادن فضا از پرده های نازک و حریر با رنگ های روشن استفاده نمود، به طوری که مانع از عبور نور طبیعی خورشید به داخل منزل نگردد. نور آفتاب موجب می شود که فضای خانه بزرگ تر و دلبازتر نشان داده شود.

رنگ آمیزی سقف

خیلی از افراد به این نکته توجه ندارند اما با رنگ آمیزی سقف با رنگ های تیره و ایجاد تضاد میان رنگ سقف و رنگ روشن دیوارها می توان ارتفاع خانه بیشتر از آنچه که هست نشان داد و این خطای دید موجب بزرگ تر دیده شدن فضای خانه می شود. البته انتخاب یک رنگ مناسب برای سقف کاری کاملا تخصصی است و انتخاب یک رنگ اشتباه می تواند فضای خانه را غیر قابل تحمل و بسیار زشت نشان دهد. بنابراین بهتر است که پیش از هر اقدامی از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید و از راهنمایی های آن ها استفاده کنید.

سخن پایانی

برای دلباز و بزرگ تر نشان دادن فضای منزل روش های و تکنیک های مختلفی وجود دارد که با اجرایی نمودن آن ها می توانید فضایی مملو از آرامش در منزل کوچک و صمیمی خود ایجاد نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *