طراحی-دکوراسیون-اتاق-خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب بدون شک بعد از نشیمن و آشپزخانه، مهمترین بخش خانه است. خلوت و استراحت و تفکر و تامل اعضای یک خانه، در محیط اتاق خواب شکل می گیرد و این مستلزم رعایت نکاتی بسیار با اهمیت است. نکاتی که مربوط به ارتباط ویژگی های اتاق خواب با ویژگی های کاربران آن است. به عنوان مثال، جنسیت، سن، سلیقه و … استفاده کنندگان در نوع دکوراسیون و نورپردازی بسیار موثر است. بنابراین باید نوع دکوراسیون اتاق خواب را بر اساس اندازه، ویژگیهای کاربر و نوع سبک آن تفکیک کرد.

 

تاثیر ابعاد و اندازه در طراحی داخلی اتاق خواب

انتخاب سبک دکوراسیون اتاق خواب، علاوه بر سلیقه ی کاربر فضا، به ابعاد آن نیز وابسته است. به عنوان مثال برای اتاقهای کوچک انتخاب دکوراسیون در سبک کلاسیک مناسب نیست. زیرا این سبک دارای جزییات و ریزه کاریهای فراوان است و در یک فضای کوچک باعث سردرگمی افراد و کوچکتر به نظر آمدن فضا می شود. اما در عین حال سبک مدرن و انتخاب مبلمان مینیمال برای اتاقهای کوچک، باعث ایجاد احساس راحتی بیشتر و بزرگتر به نظر آمدن اتاق می شود. برای انتخاب سبک و طراحی دکوراسیون اتاق خواب با کارشناسان ما مشورت کنید.

بنابراین انتخاب سایز فرش، اندازه تخت خواب، کمدهای لباس و قفسه های کتاب، میز آرایش و میزهای تحریر و پاتختی ها و … همگی وابسته به ابعاد فضای مورد نظر دارد.

دکوراسیون-اتاق-خواب-لاکچری

دکوراسیون-اتاق-خواب-لاکچری

تاثیر رنگ در طراحی داخلی اتاق خواب

اتاق خواب فضایی است که مستقیما با روحیات، سلیقه ها، ویژگیهای روحی و افکار هر فرد در ارتباط است.  از آنجا که تاثیر روانی رنگها بر هیچکس پوشیده نیست، انتخاب رنگ درست و متناسب با افراد استفاده کننده اتاق خواب، می تواند تاثیر بسزایی در بهینه بودن و کارآمد بودن دکوراسیون آن داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از رنگهای خنثی و طیف سرد برای افراد درون گرا، مناسب تر است.

و برای کودکان خردسال، رنگهای گرم و پر نشاط پیشنهاد می شود.افزون بر این، رنگها بسته به اینکه روی چه سطحی از اتاق بکار روند، در چگونه به نظر رسیدن ابعاد اتاق بسیار موثرند. مثلا برای اتاقهای کوچک با طول کم، انتخاب رنگ روشن برای دیوار انتهایی، باعث می شود طول اتاق بیشتر به نظر رسد. یا برای اتاقهای با سقف کوتاه و ارتفاع کم، انتخاب طیف روشن و باز برای سقف، موجب بلندتر به نظر آمدن آن می شود.

در نظر داشته باشید که انتخاب طیف رنگ درست، لزوما به معنی هم طیف بودن رنگها نیست. گاهی کاربرد یک تضاد درست، می تواند تاثیری چند برابر بهتر از رنگهای هم طیف داشته باشد.

خواندن این مطلب توصیه میشود : بازسازی خانه های کوچک را با ایده های خاص و قیمت مناسب

تاثیر نورپردازی در طراحی داخلی اتاق خواب

اتاقهای خواب دارای پنجره، از یک مزیت اساسی برخوردار هستند. وجود نور طبیعی علاوه بر ایجاد حس سرزندگی، موجب بهتر به نظر رسیدن رنگها، مبلمان و سایر ویژگیهای فضا می شود.به هر حال اتاق خواب دارای نور طبیعی باشد یا نه نورپردازی آن برای شب به منظور خواب یا مطالعه بسیار مهم است. اگر کاربران فضا ترجیح دهند در هنگام خواب، نور ملایمی در اتاق یا امکان روشن کردن منبع نور ملایم در هنگام نیاز وجود داشته باشد بهتر است از منابع نوری مثل نورهای ال ای دی بسیار ملایم استفاده شود.

همچنین ممکن است به یک منبع نور قوی برای مطالعه به صورت موضعی بر روی میز کار یا بالای تخت احتیاج باشد. هر چقدر منابع نوری انعطاف پذیر باشند و به کاربر اجازه دهند میزان نور و جهت آن را تعیین کند کاربردی تر و دلنشین تر خواهند بود.

طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه

لطافت احساس و رویا پردازی دخترانه شاید اولین نکته ای باشد که بهتر است در طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه به آن توجه شود. استفاده از رنگهای روشن و شاد در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بسیار مناسب این ویژگی است.در نظر گرفتن قفسه ها، شلف ها و کمدها با تعداد زیاد برای قرار دادن وسایل و اکسسوری های دخترانه نکته ی قابل توجهی است.توجه به جزئیات را نباید فراموش کرد. علاقه ذاتی دختر خانمها به جزییات حتی در ساده ترین شکل آن می تواند در دکوراسیون اتاق خواب رعایت شود.

 

گاهی بنا بر سلیقه و روحیات فردی استفاده از رنگهای گرم و پر نشاط در کنار طیف سرد و لطیف هارمونی بی نظیری در دکوراسیون یک اتاق خواب دخترانه ایجاد می کند. البته استفاده از رنگ عاملی است مشروط بر ابعاد اتاق خواب که بهتر است برای اتاقهای کوچک از رنگهای روشن تر و برای اتاقهای بزرگ از طیفهای پررنگ تر و شادتر استفاده شود.تلفیق درست رنگها می تواند در انتخاب اکسسوری یا مبلمان اتاق انجام شود  و لزوما وابسته به رنگ دیوارها و سقف و کف نباشد.برای دختر بچه ها بهتر است طرح های فانتزی و عروسکی بر روی اکسسوری و لوازم قابل تغییر مثل پرده ها ایجاد شود تا با تغییرات سریع روحی و علایق آنها همخوان بوده و قابلیت تغییر دادن داشته باشد.

نورپردازی نیز از عوامل مهم در دکوراسیون اتاق دخترانه است زیرا لطافت و گرمی را همزمان به محیط اتاق می بخشد. طرح نورپردازی و چگونگی کاربرد آن برای سنین مختلف دخترها می تواند با اندک تغییری در چیدمان و کاربرد منابع نوری ایجاد شود.دیوارهای یک اتاق خواب دخترانه می تواند محل به نمایش گذاشتن احساسات یا مکانی برای جمع آوری و نمایش اشیا و اکسسوری مورد علاقه باشد که در هر صورت استفاده از یک طرح دکور همخوان می تواند مناسب باشد.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

دو نکته بسیار مهم در اولویت کار طراحی داخلی اتاق خواب پسرانه وجود دارد:

  • – ساده و کاربردی
  • – طیف رنگ گرم

البته نکات بسیار دیگری هم برای این امر وجود دارد اما اولویت با دو نکته ذکر شده است و رعایت آن می تواند بستر مناسبی برای یک طراحی کاملا ایده آل ایجاد کند.برای شروع بهتر است بنا بر سلیقه و نظر کاربر فضا، یک الگوی خاص برای دکور کردن اتاق خواب پسرانه در نظر گرفته شود . مثلا استفاده از تم فوتبالی یا برای بزرگترها استفاده از تم رنگی مورد علاقه می تواند شروع خوبی باشد. تعمیم الگوی منتخب به تمام جوانب دکوراسیون اتاق با رعایت ملاحظات طراحانه برای حفظ جذابیت و تعادل دکور، گام بعدی است.

به تعادل رساندن طیف رنگهای گرم می تواند در کنار رنگهای تیره از طیف خاکستری روشن تا خاکستری تیره بسیار چشم نواز انجام شود. رنگ مشکی به دلیل ابهت و سادگی در حین کامل بودن اغلب مورد توجه پسر ها است. اما باید توجه شود کاربرد رنگ مشکی ملاحظات خاصی دارد و بهتر است حتما از متضاد زیبای آن، یعنی سفید، در کنار چند نقطه رنگ شاد استفاده شود.

برای مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۱۴۰۲ تماس حاصل فرمایید.

رنگ آبی نیز هم نشاط و شادابی و هم در عین حال تعادل و ملایمت را در خود دارد و برای دکوراسیون اتاق یک پسر انتخاب مناسبی است.برای نظم بخشیدن به وسایل و حفظ سادگی و کاربردی بودن دکوراسیون، انتخاب شلف ها، کمدها و قفسه های کاربردی با رنگهای ساده می تواند مناسب باشد.برای پسرها در هر سنی که هستند حتما گوشه ای از فضای اتاق یا دکوراسیون را به سرگرمی مورد علاقه اختصاص دهید. این سرگرمی برای کوچکتر ها می تواند بازی خاص و برای بزرگتر ها می تواند تماشای فیلم یا گیم باشد.

دکوراسیون-اتاق-خواب-پسرانه

دکوراسیون-اتاق-خواب-پسرانه

بهترین رنگ‌های برای اتاق خواب پسرانه

رنگ‌ها معجزه دکوراسیون ها هستند که دنیای جدیدی برای ما خلق و ایجاد می‌کنند. رنگ اتاق خواب نسبت به سایر قسمت‌های خانه دارای اهمیت بیشتری است.اتاق خواب، مکانی برای آرامش و استراحت فرزند است، بنابراین چیدمان و تزیین آن بایستی به نحوی انجام شود که همه چیز را برای آرامش فرزند مهیا کند.

ممکن است که تصور کنید رنگ آبی بهترین رنگ دیوار برای اتاق پسرانه است. درست فکر می کنید رنگ آبی با داشتن طیف رنگی گسترده و وسیعی که دارد از لطیف‌ترین تا تیره‌ترین رنگ‌ها را به اتاق خواب فرزند شما می‌آورد و کلاسیک‌ترین ایده انتخاب رنگ برای تخت و اتاق  خواب است. ولی امروزه رنگ های بی شمار دیگری در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه می توان مشاهده کردالبته  باید توجه کرد که برای انتخاب رنگ لازم ‌است سن کودک را لحاظ کرد. دکور و چیدمان اتاق با توجه به اینکه پسرها در چه سنی است؛ متفاوت می باشد.

رنگ‌های خنثی مناسب برای نوزاد پسر، رنگ‌های آرامش‌بخش و مکمل آن‌ها برای پسرانی که در سنین ۶ تا ۹ سال  هستند و رنگ‌های کلاسیک و تیره‌تر برای پسرهای نوجوان جزء بهترین انتخاب‌ها هستند.رنگ دیوار اتاق پسرانه و چیدمان آن در هر سنی ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد.

برای دکوراسیون اتاق خواب نوزاد و کودکانی که زیر ۳ یا ۴ سال هستند از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده می شود. چیدمان‌های رنگی و رنگ‌های تند برای این سن مناسب نیست. زیرا نوزاد نمی‌تواند رنگ‌ها را به خوبی تشخیص بدهد. او نیاز به مکانی آرام و خلوت برای استراحت کردن دارد. رنگ‌های سفید در کنار طوسی کمرنگ در سال های اخیر از محبوب‌ترین ترکیب‌های رنگی برای اتاق نوزاد پسر بوده‌است.

رنگ‌های بسیار روشن و لطیف بهترین گزینه برای رنگ دیوار اتاق پسرانه در دوران نوزادی تا ۳ سالگی است. این رنگ‌ها فضای اطراف کودک را بزرگ‌تر و بازتر نشان می دهند و آرامش را به همراه خواهندداشت.

در کنار این رنگ‌ها می‌توان از رنگ‌های تند مانند قرمز و نارنجی به حالت تأکیدی در چند نقطه از اتاق استفاده کرد. کاغذ دیواری‌های طرح‌دار که طرح‌هایی ساده و بچگانه دارند به شما در دکوراسیون اتاق نوزاد پسر کمک می کننداز سن ۶ تا ۹ سالگی که کودکان بیشترین زمان خود را در اتاق مشغول بازی یا استراحت هستند، رنگ دیوار اتاق پسرانه می‌تواند تأثیر بیشتری روی آنها بگذارددر این زمان اتاق کودک علاوه بر محل خواب، مهم‌ترین مکان یادگیری اوست و انرژی زیادی به او می‌دهد.

دکوراسیون اتاق عروس و داماد

مسلما اولین نکته ای که برای طراحی اتاق خواب عروس و داماد به ذهن متبادر می شود، ایجاد فضایی رمانتیک و عاشقانه است. استفاده از یک نورپردازی ملایم که می تواند از شمع ها کمک بگیرد ایده ی خوبی برای فضایی رمانتیک است.استفاده از طیف رنگهای روشن برای اتاق خواب عروس و داماد مناسب ترین انتخاب رنگ است.
برای اتاق خواب های لاکچری عروس و داماد استفاده از آینه، پرده های کار شده، تخت و مبلمان سلطنتی و کلاسیک، رنگهای براق و طیف طلایی و نقره ای انتخاب مناسبی است.

گاهی تزیین اتاق خواب عروس و داماد با طرحهای پرده و حوله و ملحفه ها، کاربرد گل و شمع و بادکنک نیز انجام می شود.

اصول دکوراسیون اتاق خواب عروس

مواردی که بایستی در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد به آن توجه کرد عبارتند از نورپردازی، رنگ برای دکوراسیون، سرویس چوب، پرده و تزیینات.. اصل مهمی که در اتاق خواب عروس و داماد بایستی به آن توجه کردایجاد ارتباط بین موارد گوناگون اتاق خواب برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی است.

رنگ دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد

یکی از عوامل مهم در زیبایی اتاق خواب عروس و داماد رنگ دکوراسیون می باشد. از نظر علمی رنگ‌ها، تاثیر به خصوصی بر روی ذهن انسان می گذارد که این کار باعث ایجاد فضای زیبایی در منزل می گردد. باید دقت کرد که رنگ  مخصوص دیوار یا سرویس چوب نیست و شامل رنگ تمامی دیوار‌ها، سقف، پرده، سرویس خواب و تمام وسایل های کوچک و بزرگی می باشد که در اتاق خواب وجود دارد. انتخاب کردن رنگ بستگی به سلیقه شخصی عروس و داماد دارد.

رنگ آبی آسمانی به خاطر حس آرامش بخشی که دارد می تواند یکی از بهترین انتخاب‌‌‌های موجود باشد. برای رنگ مکمل می‌توان از رنگ سفید و طوسی روشن یا فیلی استفاده کرد.

نورپردازی اتاق خواب عروس و داماد

اتاق خواب محل آرامش هست و دکوراسیون آن تاثیر مستقیمی بر رفتار عروس و داماد می گذارد. بنابراین نورپردازی اتاق خواب مانند نورپردازی اتاق پذیرایی در درجه اول بایستی موجب ایجاد حس آرامش بخشی گردد.

برای ایجاد روشنایی اتاق خواب می‌توان از چراغ‌هایی برای روشنایی در کنار تخت خواب استفاده کرد

اگر اتاق خواب کوچک است می‌توان از نور‌های سقفی استفاده کرد.  استفاده کردن از نورهای رشته‌ای در زیر کمد، می‌توان نمای ویژه ای به اتاق خواب داد

بهترین گزینه برای ایجاد نور ملایم در اتاق خواب می توان از چراغ‌های LED استفاده کرد

خوب است که برای هریک از این نورپردازی‌ها کلید جداگانه ای گذاشت تا از ایجاد نور زیاد خودداری کرد

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

زندگی در خانه های آپارتمانی، استفاده حداکثری از هر فضا را به امری ضروری تبدیل کرده است. برای اتاقهای کوچک بهتر است طرحی از دکوراسیون و مبلمان در نظر گرفته شود که همزمان چند عملکرد را فراهم کند به عنوان مثال استفاده از فضای زیر و روی تخت ها به عنوان کمد لباس یا قفسه کتابها ایده خوبی برای استفاده از فضا است.

خواندن این مطلب توصیه میشود :طراحی دکوراسیون اتاق خواب با ایده هایی متفاوت و مدرن

استفاده از فضاهای پرت داخل در کمدها، پشت درها، فضای بین سقف و قفسه کتابها نیز برای اتاقهای خواب کوچک توصیه می شود.بهتر است دکوراسیون اتاقهای خواب کوچک به سبک مدرن و در نهایت مینیمالیستی باشد. وسایل اضافه و جزییات زیاد فضا را کوچکتر نشان داده و عملکردها را مختل می کند.برای تعدیل سادگی این نوع دکوراسیون می توان از گیاهان، نورپردازیهای ظریف، طرح پرده یا کاغذ دیواری استفاده کرد.شلف میتواند کمک بزرگی برای استفاده بهینه از فضای اتاقهای کوچک باشد.

نظم بخشیدن به وسایل و ایجاد فضایی خلوت و سبک برای اتاقهای کوچک با به کار بردن سبدهای مخصوص وسایل که جنبه تزیینی نیز دارند انجام می شود.کاربرد یک صندلی ساده اما شیک، یک میز کوچک یا چراغ ساده، مبلمان تاشو و … استفاده بهینه از فضا در عین زیبایی را تامین می کند.رنگهای روشن تر فضا را بزرگتر نشان می دهد. این نکته باید به اولویت انتخاب رنگ دکوراسیون اتاقهای کوچک تبدیل شود.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن

اصل اساسی در ماهیت مدرن، سادگی و کاربردی بودن است. بنابراین برای انتخاب یک دکوراسیون مدرن برای اتاق خواب، باید کاربرد اصلی، یعنی ایجاد حس آرامش و خلوتگاه، با رعایت نهایت سادگی و زیبایی ایجاد شود.تم رنگی مناسب برای دکوراسیون مدرن اتاق خواب، می تواند از رنگهای سفید، سیاه، طیف خاکستری و رنگهای با ویژگیهای نزدیک به این سه، انتخاب شود.تخت و مبلمان ساده همراه یک نورپردازی بهینه اما مینیمال، نهایت زیبایی را ایجاد می کند.

دکوراسیون-اتاق-خواب-شیک

دکوراسیون-اتاق-خواب-شیک

دکوراسیون اتاق خواب کودک

کودک در حین سپری کردن پروسه رشد است و این یعنی نهایت تاثیر پذیری از محیط اطراف، بنابراین انتخاب دکوراسیون اتاق خواب کودک شاید پیچیده ترین نوع دکوراسیون اتاق خواب باشد. یکی از نکات حاز اهمیت کاربرد مبلمان ایمن و مناسب شرایط فیزیکی کودک است.

انتخاب طیف رنگهای شاد  و پر انرژی از اولویت های دکوراسیون اتاق کودک است. درجه انرژی رنگ ها با سطح کاربرد و میزان غلظت آنها قابل کنترل است. مثلا استفاده از رنگهای شاد اما روشن در قفسه ها برای اتاق دختر بچه ها، و استفاده از رنگهای شاد در سطوح وسیع تر برای اتاق خواب پسر بچه ها مناسب تر است.نظم بخشیدن به اتاق خواب کودک و ایجاد شرایطی برای یادگیری منظم بودن، میتواند با کاربرد سبدها، کشوها و … انجام شود.برای نظم کمدها و کشوهای لباس نیز استفاده از گیره ها و آویزهای مخصوص کارآمد است.

بهتر است به کودکان اجازه داده شود در تعیین طرح دکوراسیون اتاق خود فعال باشند و جزیی از آن را انجام دهند. دفترچه های نقاشی متصل به دیوار، دیوارهای تیره برای نقاشی های دیواری، استفاده از سطوح آهنربایی بر روی دیوار برای اسباب بازیهای مگنتی همه و همه دکوراسیونی منعطف برای اتاق کودک، همخوان با خود او ایجاد می کند.

نکات مهم در دکوراسیون اتاق کودک

ایجاد علاقه به کتاب خواندن می تواند از کودکی با دکوراسیون اتاق خواب کودک انجام شود. فضایی سرد و مترکز که اجبار برای مطالعه ایجاد کند حتی برای بزرگترها هم جذابیتی ندارد. با ایجاد گوشه های راحت و دنج و پرنور و رنگی، فضایی جذاب برای مطالعه کودک و تعامل او با کتاب ایجاد می شود.

استفاده از همه ی فضای اتاق خواب برای ایجاد امکان بازیهای ایمن اما جذاب، دکوراسیون اتاق خواب کودک را متناسب با ویژگیهای روحی او زیبا و کارآمد می کند.بهتر است رنگ زرد را برای تقویت خلاقیت، سبز را برای ایجاد تمرکز، آبی را برای نشاطی توام با تعادل و نارنجی و قرمز را برای حفظ انرژی کودک به کار برد.ایجاد گوشه های امن برای رویا پردازی و خلاقیت بازی با چادرهای سرخپوستی، خانه های درختی و لگویی و … نیز مناسب است.

برای مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۱۴۰۲ تماس حاصل فرمایید.

دکوراسیون اتاق خواب لاکچری

برای خلق دکوراسیونی لاکچری کاربرد یکی از دو سبک کلاسیک و مدرن بهترین گزینه است. در واقع نوع و کاربرد متریال مورد استفاده در هر سبک دکوراسیون را به لاکچری بودن نزدیک می کند.در سبک کلاسیک کاربرد جزییات ویژه در طرح تخت خواب، میز آرایش، میز کار، کمدها، سقف اتاق و …، استفاده از رنگهای براق نقره ای و طلایی، کاربرد آینه کاریهای پر جزییات از ویژگیهای اولیه ای است که برای دکوراسیون در نظر گرفته می شود.

در سبک مدرن نیز می توان با وجود کاربرد رنگ های خنثی و تیره، دکوراسیونی شیک و لاکچری ایجاد کرد.آینه کاری ها در این سبک ساده است و رنگهای براق در سطحی بسیار محدود استفاده می شود.استفاده از اکسسوری های خاص و شیک نیز ضروری است.

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

با استفاده از وسایلی ساده می توان طرحی جذاب برای دکوراسیون اتاق ها ایجاد کرد. در واقع ایجاد نقاط کانونی گرم و ویژه با کاربرد راهکارهایی عمومی از گامهای اولیه برای دکوراسیون ساده اما شیک هر اتاقی است.مثلا کاربرد یک آینه تزیین شده با گل که به راحتی در خانه درست می شود می تواند یک جذابیت ویژه به دیوار ها ببخشد.

ترفندهایی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

ترفندهایی که برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب استفاده می شود علاوه بر این که محیطی زیبا و جذاب خلق می کند، موجب می گردد تا کیفیت خواب شما نیز بهتر شود. حتما خوشحال خواهید شد اگر بدانید برای اجرای این ترفندها نیاز نیست پول زیادی خرج کنید، بلکه کافی است نحوه چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خود را کمی تغییر داده و اولویت هایتان را به روز رسانی کنید.

مبلمان اضافی را از اتاق خواب حذف نمایید

اتاق خوابی که پر از مبلمان و لوازم تزئینی باشد، احساس آشفتگی به وجود می آورد. چند قدم به عقب بروید و اتاق خود را از منظری دیگر بنگرید. آیا وجود تابلوهای متعدد بر روی دیوار یا چند صندلی در اتاق خواب واقعا مورد نیاز است؟

مبلمان اضافی را از اتاق خود خارج نمایید، تابلوها را از روی دیوار پایین بیاورید و دوباره به اتاق نگاه کنید. آیا حس بهتری ندارید؟ خلوت کردن اتاق موجب آزاد شدن فضاهای اشغال شده می گردد و اتاق را بزرگتر و منظم تر نشان می دهد. اگر برای طراحی دکوراسیون اتاق خود نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان گروه معماری و دکوراسیون داخلی دکولند آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دکوراسیون-اتاق-خواب-عروس

دکوراسیون-اتاق-خواب-عروس

به اندازه مبلمان اتاق خواب دقت کنید

وقتی می خواهید برای اتاق خواب خود مبلمان انتخاب نمایید، واقع بین باشید و مبل هایی را برگزینید که از نظر اندازه با فضای اتاق شما تناسب داشته باشند. تختخواب بزرگ و غول پیکر در عین حال که می تواند باشکوه باشد ولی اگر در یک اتاق کوچک قرار بگیرد با فضای اتاق ناهمخوانی دارد و دیگر عظمت آن از یاد می رود. از طرف دیگر تختخواب بزرگ باعث می شود نتوانید به آسانی در اتاق حرکت کنید.

برای اتاق خواب یک نقطه کانونی ایجاد نمایید

به جای اینکه از ایده های متعدد در کنار هم برای یک اتاق استفاده کنید، بر روی پیاده کردن یک ایده خاص که بیشتر از همه به آن علاقه دارید تمرکز نمایید. مثلا برای دیوار پشت تخت می توان با استفاده از کاغذ دیواری یا به روش های دیگر یک بافت زیبا ایجاد کرد و آن را با نورپردازی تاکیدی پر رنگ تر از دیگر فضاهای اتاق جلوه داد. در این اتاق دیوار پشت تخت به عنوان یک نقطه کانونی در نظر گرفته می شود.

و هیچ سوژه دیگری در اتاق نباید توجه شما را به خود جلب نماید.

تعدد نقاط کانونی و سوژه های خاص در اتاق خواب موجب می گردد چشم ها نتوانند بر یک نقطه تمرکز کنند و مدام از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت می نمایند. این مسئله شلوغی و به هم ریختگی فضا را نشان می دهد و آرامش کافی برای یک خواب راحت را نخواهد داشت. برای ایجاد طرح های زیبا بر روی دیوار اتاق خواب خود با گروه دکولند تماس بگیرید.

شلوغی اتاق خواب را کاهش دهید

هیچ چیز نا امید کننده تر از این نیست که پس از یک روز کاری سخت و طولانی وارد اتاقی شویم که وسایل آن در نقاط مختلف پخش شده و به هم ریخته است. تلاش کنید برای وسایلی که در اتاق خواب قرار دارند جای ثابت و مشخصی در نظر بگیرید. به عنوان مثال در اتاق خواب کودک از یک سبد یا جعبه می توانید برای ذخیره سازی اسباب بازی ها استفاده نمایید یا برای لباس های کثیف یک سبد مخصوص در نظر بگیرید. انجام این کارهای ساده می تواند مانع ایجاد هرج و مرج و شلوغی در اتاق خواب گردد. هنگام بیدار شدن از خواب حتما تخت خود را مرتب کنید. این کار موجب می شود هنگام شب که برای خوابیدن به اتاق می روید با صحنه ای که آرامش شما را به هم می زند مواجه نشوید.

یک آینه به دکوراسیون اتاق خواب اضافه کنید

نصب یک آینه روبروی پنجره اتاق یا کنار آن می تواند نور طبیعی را به فضای اتاق منعکس کند و موجب روشنایی آن گردد. در عین حال اگر پنجره اتاق شما رو به منظره های زیبا باز می شود با قرار دادن آینه روبروی پنجره، آن چشم انداز زیبا را به اتاق خواب خود می آورید. همچنین می توانید قبل از اینکه از اتاق خارج شوید چهره خود را در آینه ببینید و آن را مرتب کنید. گروه دکوراسیون داخلی دکولند برای آینه کاری های سنتی و مدرن در اتاق خواب طرح های ویژه ای دارد.

برای تخت خواب خود یک تاج بسازید

برای تخت خواب خود یک سرتختی در نظر بگیرید. برای این کار لازم نیست حتما تخت شما نو باشد بلکه برای تختخواب های قدیمی نیز می شود یک سرتختی شگفت انگیز سفارش داد. با توجه به طراحی دکوراسیون اتاق خواب و نوع تخت می توانید از سرتختی های فرفورژه، پارچه ای و چوبی استفاده کنید. اگر انتخاب شما سرتختی پارچه ای بود بهتر است از طیف رنگ آن برای وسایل دیگر پارچه ای مثل بالش، رو تختی، کوسن و … استفاده نمایید یا می توانید با بکارگیری رنگ های متضاد پارچه سرتختی در بالش ها، آن را برجسته تر جلوه دهید.

از رنگ های آرام بخش برای اتاق خواب استفاده کنید

اگر می خواهید در هنگام ورود به اتاق خواب خود احساس آرامش کنید و خوابی آسوده داشته باشید از رنگ هایی که به آرامش خیال کمک می کنند استفاده نمایید. رنگ های آرام بخش همان رنگ های خنثی هستند مثل کرمی، بژ، قهوه ای روشن و خاکستری.

اگر دوست دارید رنگ اتاق جذاب تر باشد از طیف رنگ سبز، آبی، زرد، طلایی و پاستلی استفاده کنید. رنگ طلایی می تواند ظاهری لوکس به اتاق شما بخشد. به یاد داشته باشید که رنگ های جیغ را در دکوراسیون اتاق خواب بکار نگیرید زیرا این کار باعث می گردد آرامش از شما گرفته شود. انتخاب رنگ برای اتاق خواب اهمیت زیادی دارید. کارشناسان ما در گروه دکولند می توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

برای مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۱۴۰۲ تماس حاصل فرمایید.

پنجره های اتاق را تزیین کنید

تزیین پنجره های اتاق نه تنها جلوی ورود نور خورشید را به اتاق نمی گیرد بلکه باعث زیبایی و جذابیت آن می گردد. پنجره ها می توانند هم به صورت سنتی و هم مدرن آراسته شوند. آراستگی پنجره در فضای اتاق تغییر زیادی ایجاد می کند. برای پنجره های کوچک پرده هایی در نظر بگیرید که بلند باشند و تا کف ادامه یابند. این کار باعث می شود ظاهر یک پنجره ساده معمولی، جذاب به نظر برسد و فضای اتاق خواب رنگ و بوی تازه بخود بگیرد. اگر نگران حریم و امنیت شخصی هستید می توانید از پرده های حریر برای این کار استفاده نمایید. این پرده ها در طول روز مانع می شوند که از بیرون، فضای داخل اتاق دیده شود و در عین حال جلوی تابش نور خورشید به اتاق را نمی گیرند.

فرش و قالیچه مناسب کف اتاق پهن کنید

چه حس خوبی دارد اگر در هنگام بیدار شدن و پایین آمدن از تخت یا ورود به اتاق خواب پاهایمان روی سطحی نرم و لطیف قرار گیرند. استفاده از فرش یا قالیچه با پرزهای بلند بهترین و مناسب ترین پوششی است که می توان برای کف اتاق خواب در نظر گرفت. اگر کفپوش اتاق خواب شما، پارکت، لمینت و یا سرامیک است می توانید با پهن کردن یک قالیچه روی آنها جذابیت و شکوه فضا را چند برابر کنید.

گروه دکولند با سالها تجربه در زمینه معماری و دکوراسیون داخلی و برخورداری از یک تیم حرفه ای و متعهد آماده است تا در کلیه مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون خانه در کنار شما باشد. ارائه طرح های روز دنیا با استفاده از بهترین متریال و تضمین پایین ترین قیمت باعث شده تا مشتریان ما از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان دکولند تماس بگیرید.

برای مشاهده نمونه کار های دکولند می توانید به صفحه اینستاگرام ما به آدرس dekolandnet یا به صفحه نمونه کار بازسازی و طراحی دکوراسیون مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *