اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار

اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار چه در یک دفتر کار خانگی و چه در یک شرکت بزرگ، مدیر کسب و کار همیشه از اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی  دفتر کار غافل می شود،  در نهایت فضاهایی را  که تنها کاربردی، استریل، غیرجذاب و غیر الهام بخش هستند که مستقیماً بر عملکرد کار تأثیر می گذارد، را ایجاد می کند.

یک دفتر کار لزوماً نیازی ندارد که ظاهری معمولی داشته باشد و فقط شامل چند میز، صندلی و کامپیوتر باشد. یک محیط سازمانی ، بلکه توصیه می شود عناصر تزئینی با ظاهری جذاب و متمایز داشته باشد که به عنوان منبع الهام نه تنها برای کارکنان، بلکه برای مشتریان نیز باشد.

اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار

ضرورت  طراحی و دکوراسیون داخلی  اداری

طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار  تبدیل محیط های یکنواخت و بی روح به فضاهای محرک و پویا است. گذراندن روز کار در محیط های سرد و غیر شخصی، برای برخی از کارمندان ممکن است نشان دهنده کاهش بهره وری باشد. بر اساس گزارش یک‌ وب سایت انگلیسی، ۳۸ درصد از مردم زمانی بهره‌ورتر هستند که دفاترشان به خوبی طراحی شده باشد.

این گزارش همچنین بیان کرده است که اجازه دادن به کارمندان برای تزئین محل کار خود با وسایل شخصی، عکس ها و گیاهان نیز به بهبود بهره وری آنها کمک می کند. فراهم کردن فضاهای خاص در پروژه که در آن این نوع شخصیت پردازی فضا برای کارمند امکان پذیر باشد، بدون اینکه پروژه را از مفهوم اولیه منحرف کند، احساس بهتری در محیط کار به او می دهد و ممکن است تصور بهتری در مورد شخصیت کارفرما به کارمندان بدهد.

علاوه بر اینکه به کارمندان اجازه می دهد بخشی از شرکت را شخصی کنند، خود صاحبان مشاغل باید به جزئیات طراحی داخلی دفتر نیز توجه داشته باشند و این لزوما به معنای هزینه هنگفتی برای شرکت نیست.

حتما بخوانید:هزینه بازسازی ساختمان اداری

اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار

استفاده از رنگ در طراحی و دکوراسیون داخلی  اداری

رنگ آمیزی فضا ، روشی ساده، سریع و ارزان برای مداخله است و می تواند تفاوت زیادی در ظاهر دفتر ایجاد کند و نه تنها رنگ های متناسب با تصویر شرکت را در آن ایجاد کند، بلکه نگهداری از آن را نیز تسهیل می کند.  معرفی آثار هنری یکی دیگر از تغییرات آسانی است که می توان با شخصی سازی فضای شرکت ایجاد کرد.

اگر دفتر دارای رنگ‌های ملایم و خنثی است ، افزودن برخی المان های رنگارنگ می‌تواند فوراً تفاوت ایجاد کند. تعویض صندلی‌های مشکی با صندلی‌های رنگی یا حتی برخی از مبلمان با رنگ‌های خنثی با بقیه با رنگ‌های زنده‌تر، محیط را آرام‌تر می‌کند، بدون اینکه هزینه زیادی صرف شود. همچنین امکان کار با رنگ های شرکتی در جزئیات مبلمان تا جایی که با محیط اطراف هماهنگ باشد.

می توان با رنگ های پر جنب و جوش و رنگارنگ در محیط های سازمانی بدون از دست دادن رسمی بودن فضا ، به رفاه و تحریک تیم ها کمک کرد.

بر اساس روانشناسی رنگ ، آبی نشان دهنده اعتماد به نفس و امنیت است. رنگ زرد محرک ، استقبال کننده خوش و بینانه است. سبز ، نشان دهنده ثبات رشد نشاط و آرام بخش دارد، در حالی که رنگ قرمز انرژی ها را تحریک می کند و به مبارزه با اضطراب می رود  و نارنجی دعوت کننده در نظر گرفته می شود و می تواند افراد را اجتماعی تر کند و بنفش با خلاقیت و خرد را شکوفا می کند.

حتما بخوانید: یازسازی دفتر کار

اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار

استفاده از گیاهان در طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار

یکی دیگر از عناصری که به ترکیب فضاها کمک می کند و به هر دفتری رنگ و زندگی می بخشد استفاده از گیاهان است  . آنها را می توان تقریبا در هر محیطی، از پذیرایی گرفته تا حمام شرکت، استفاده کرد و به گرمای بیشتر مکان افزود . گیاهان که نیاز به نگهداری کمی دارند، مانند کراسولا، فیکوس، یوکا و کلوزیا، نمونه‌هایی از گزینه‌های خوب هستند.

طبق گزارش ها  همچنین مشخص شد که وجود گیاهان در محیط شرکت ، رفاه کارکنان را تا ۴۷ درصد و خلاقیت آنها را تا ۴۵ درصد بهبود می‌بخشد. این لزوماً به دلیل استفاده از خود گیاهان نیست، بلکه به این دلیل است که دکور اداری را جذاب‌تر می‌کنند ، که محل کار را فریبنده‌تر می‌کند.

روش های مختلفی برای تزئین دفتر کار وجود دارد. اما برای داشتن یک دکوراسیون منسجم تر که خلاقیت را تحریک می کند ، داشتن کار تیمی از متخصصان متخصص در معماری شرکتی می تواند تفاوت را ایجاد کند.

پروسه و فرآیند بازسازی خانه قدیمی

بازسازی یک خانه قدیمی یک کار هیجان انگیزو‌ و در عین حال نگران کننده است. تصمیماتی که باید بگیرید اساسی و تعیین کننده هستند تا بتوانید به بازسازی  موثر در خانه  قدیمی خود برسید.  بازسازی خانه قدیمی شامل پروسه و مراحلی است که در صورت ما آگاهی از آن و برنامه ریزی نکردن روی آنها در نیمه راه شما را با مشکلات فراوانی مواجه می کند و حتی ممکن است شما را از شروع این کار پشیمان سازد.  در این مقاله ما پروسه و فرآیند بازسازی یک خانه قدیمی را برای شما بازگو می کنیم.

پروسه و فرآیند بازسازی خانه قدیمی

 مرحله اول: مطالعات و کارهای اولیه

بازسازی صحیح هر محل سکونت و فضا مستلزم یک مطالعه جامع توسط شرکت متولی آن و همچنین توسط شماست تا خواسته ها و نیازهای شما از ابتدا مشخص شود. برای یک خانه بزرگ قدیمی، همه چیز پیچیده‌تر است، زیرا ساختمانی با معماری خاص است و وسعت فضاهای آن باعث تغییرات و مداخلات متعددی می‌شود. با این حال، یک خانه کوچک قدیمی، ویژگی ها و مشکلاتی را ارائه می دهد که باید فوراً مورد توجه قرار گیرد.

بنابراین مطالعه بسیار مهم است زیرا تعیین می کند که آیا بازسازی خانه  به اخذ مجوزهای لازم دارد ؟  چه کاری باید در خانه انجام شود و هزینه کل بازسازی چقدر خواهد بود. پس از انجام مطالعه، نقشه های جدیدی برای پیکربندی فضاها ایجاد و تغییرات و مداخلاتی که انجام خواهد شد، تصمیم گیری خواهد شد.

 


 مرحله دوم: حذف و نصب سیستم های برق و لوله کشی جدید

مرحله بعدی حذف  تاسیسات قدیم خانه است. نکته مهم در این مرحله حفاظت از مواد خطرناک و مضر است. در خانه ها و ساختمان های قدیمی بسیار اغلب  از مواد خطرناک برای سلامتی در ساخت آنها  استفاده شده است. آزبست و همچنین سرب از متریال های خطرناک رایج در خانه های قدیمی است. هنگامی که در حین بازسازی با آنها مواجه می شوند باید با رعایت تمام اقدامات حفاظتی و ایمنی حذف شوند. با استفاده از ماسک های مخصوص کارگاه از استنشاق گرد و غبار مضر ایجاد شده در حین برش کاری و یا کارهای دیگر مصون می ماند.

 حذف تاسیسات قدیمی اساسی ترین کار در بازسازی ساختمان های قدیمی است زیرا برای جلوگیری از آسیب نیاز به توجه ویژه و تجربه و دانش استثنایی دارد. ایمنی ساختمان و پایداری آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین کاشی‌های قدیمی از تمام قسمت‌ها برداشته شده و سطح برای نصب کاشی‌های مدرن جدید آماده می‌شود.

همچنین، چیدمان جدید محل مستلزم تخریب دیوار یا دیوارها است. این کار باید بر اساس مطالعه انجام شده در خانه و به روشی بسیار مناسب انجام شود تا از هر گونه آسیبی جلوگیری شود.

 

پروسه و فرآیند بازسازی خانه قدیمی

 

مرحله سوم بازسازی: تعویض کاشی و تعویض کف

پس از اتمام نصب برق و لوله کشی، مرحله بعدی در بازسازی خانه قدیمی شما انتخاب و نصب کاشی های حمام و آشپزخانه است. در حمام کاشی ها را هم برای دیوارها و هم برای کف انتخاب می کنید. گزینه ها با شرکت های خارجی و داخلی که مواد باکیفیت را تهیه می کنند نامحدود است. رنگ ها و طرح هایی را انتخاب کنید که به شما آرامش می دهد و روحیه شما را بالا می برد، زیرا حمام یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه است.

در مورد آشپزخانه، کاشی ها را روی دیوارهای آن، در قسمت بین کابینت و پیشخوان انتخاب کنید. این انتخاب همچنین مهم است زیرا آشپزخانه نیز فضایی با استفاده شدید روزانه است که کیفیت مواد و زیبایی شناسی بالا حرف اول را می زند.

در نهایت، پس از کنده شدن کف، مواد جدید بر اساس انتخاب ها و ترجیحات شما برای پوشاندن کف خانه شما قرار می گیرد. شما می توانید از طیف وسیعی از گزینه ها مانند کاشی، پارکت و لمینت انتخاب کنید. رنگ ها و طرح ها بر اساس سبکی ساخته می شوند که شما می خواهید خانه مستقل شما داشته باشد.

 

پروسه و فرآیند بازسازی خانه قدیمی

 

 عایق کاری و نصب قاب ها در پروسه و فرآیند بازسازی خانه قدیمی

عایق ها یک مرحله کلیدی در بازسازی خانه مستقل قدیمی شما و کاری هستند که در تمام طول سال سطوح بالایی از بهره وری انرژی را برای شما فراهم می کنند. در خانه های قدیمی هیچ عایقی در دیوارها و سقف ها وجود ندارد. بنابراین در تمام این سال ها خانه مستقل شما هیچ محافظتی در برابر آب و هوا نداشت. اما اکنون با عایق کاری سطح بالایی از گرمایش و سرمایش را در تمام مناطق تضمین خواهید کرد. بنابراین با این تغییر در انرژی و همچنین هزینه صرفه جویی خواهید کرد.

پس از اتمام عایق های خارجی، نوبت به نصب فریم های آلومینیومی یا سایر مواد بر روی درب و پنجره بالکن می رسد. قاب های با کیفیت را با  قفل تزریق، شیشه های دوگانه عایق صدا، کرکره های غلتکی و صفحه نمایش دریافت کنید.

 

 

جذب مشتری بیشتر با طراحی دکوراسیون

جذب مشتری بیشتر با طراحی دکوراسیون رستوران شیک چگونه امکان پذیر است؟ اگر  مالک یک رستوران هستید ،حتما از ضرورت و اهمیت  دکوراسیون و طراحی فضای داخلی آن آگاهید. دکوراسیون و  طراحی داخلی کافه ها و رستوران ها در جذب مشتری  اهمیت بالایی دارد . مالک یک رستوران شیک باید بداند که چگونه فضای داخلی را بچیند  که مردم بخواهند در آن وقت بگذارند و غذا بخورند و یک‌ پاتوق دایمی برای آنها شود.

جذب مشتری بیشتر با طراحی دکوراسیون رستوران شیک

اهمیت طراحی و فضای داخلی رستوران در جذب مشتری

هر مشتری  یک رستوران یا کافه، قبل از هر چیز، به ظاهر بیرونی و داخلی آن محل توجه می کند و پس از آن به منو نگاه می کند. انتخاب مناسب طراحی داخلی چنین مکان هایی برای جذب حداکثری مشتریان مهم است. اگر غذاهای رستوران شما عالی است و فضای آن ناخوشایند و ناراحت کننده است، بعید است مشتری به سراغ شما بازگردد.

فضای عمومی و فضای داخلی یک کافه یا رستوران باید همیشه برای یک سرگرمی دلپذیر مساعد باشد و بازدیدکننده را وادار به بازگشت دوباره به اینجا کند. بنابراین طراحی داخلی یک کافه و رستوران برای ایجاد تصویر و سبکی از یک محل غذاخوری از اهمیت بالایی برخوردار است که نه تنها به دلیل منوی عالی، سطح خدمات بالا، بلکه به دلیل فضای شیک و فضای روح بخش رستوران شما خاطره انگیز است. در زیر مواردی مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی را که  در جذب مشتری رستوران کوثر است برای شما بازگو می کنیم.

جذب مشتری بیشتر با طراحی دکوراسیون رستوران شیک

نظم بی عیب و نقص و سبک یکنواخت فضا

مفهوم شیک و دنج در طراحی داخلی شرط مهمی برای موفقیت رستوران شماست. در حالت ایده آل، اگر در یک مفهوم پایدار باشد، و همه فضا ها یک کل خواهند بود.

این اشتباه است که فقط فضای غذاخوری را به شیوه ای شیک و دیدنی تزئین کنید، بنابراین نباید طراحی فضای بار، سرویس بهداشتی ، آشپزخانه ،مکان ورودی و نمای بیرونی را  فراموش کنید. به عنوان مثال، مشتری شما ممکن است ظاهر نامرتب آشپزخانه را که به طور تصادفی از در باز چشمک می زند، خوشش نیاید. همه این جزئیات باید در نظر گرفته شود .

مطابقت با فضای داخلی و منو در رستورانی  کوچک که نمی‌توانید طیف گسترده‌ای از غذاها و دسرهای لذیذ را در منوی خود ارائه دهید، طراحی داخلی شیک ظاهری نامتناسب به نظر می‌رسد و مشتریان شما از ناهماهنگی بین چیدمان و تنوع غذاها نا امید خواهند شد.

 

استفاده منطقی از فضای رستوران برای جذب مشتری بیشتر

استفاده مناسب از فضا نقش  در  طراحی و دکوراسیون داخلی و جذب مشتری  دارد، برای افزایش تعداد صندلی ها، محل را با میز و صندلی های غیر ضروری زیاد شلوغ نکنید. در این صورت عبور بازدیدکنندگان و حتی کارکنان از معابر باریک ناخوشایند خواهد بود و این باعث ایجاد تصور منفی از بازدید می شود. اما به افراط عجله نکنید و به طور نابخردانه متراژ زیادی را صرف معابر و ورودی نکنید. همه فضاها  باید اندازه ای متناسب داشته باشد.

جذب مشتری بیشتر با طراحی دکوراسیون رستوران شیک

چگونه در انتخاب طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران شیک اشتباه نکنیم؟

بهترین راه حل در این مورد اعتماد به متخصصان با تجربه و  طراحان داخلی است که قبل از توسعه یک پروژه طراحی، تمام ویژگی های تاسیس شما را از ویژگی های منو گرفته تا شهرت رستوران در نظر می گیرند. بهترین راه حل داخلی را برای ارتقای موفقیت آمیز کسب و کار خود بیابید.

یک طراح داخلی رنگ ها را  به درستی در فضای  رستوران شما انتخاب می کند. فضای رستوران  باید «خوشایند برای چشم» باشد و تأثیر مثبتی روی مشتری داشته باشد.

نور کافی در طول روز و نور کم  در شب که فضایی رمانتیک ایجاد می کند و باعث می شود مشتری مدت بیشتری در رستوران شما سپری کند.

برنامه ریزی و منطقه بندی درست کار دیگری است که طراح داخلی برای رستوران شما انجام می‌دهد . یک طراح داخلی می داند که  مشتریان از نزدیکی بیش از حد به غریبه ها ناراحت می شوند، بنابراین برنامه ریزی و منطقه بندی شایسته از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتخاب مبلمان هماهنگ با محیط وظیفه دیگر طراح و دکوراتور داخلی است.  برای به دست آوردن آن، مهم است  ویژگی های مختلف مشتریان را در نظر می گیرد  میلمان مناسب را انتخاب می کند.  مبل های نرم لوکس برای رستوران های معتبر، صندلی های بار برای کافه های جوانان، مبلمان کودکان برای مشنریان با کودکان و غیره الزامی است.

در نهایت اگر تصمیم دارید یک پروژه طراحی برای یک کافه یا رستوران سفارش دهید، از  متخصصان مجرب در این کار کمک بگیرید . یک بار سرمایه گذاری برای فضای داخلی رستوران، آینده مالی خوبی را برای شما رقم می زند و مشتریان زیادی را روانه رستوران شیک شما خواهد کرد.

آیا یک دکوراتور داخلی باید مجوز داشته باشد؟ یک دکوراتور داخلی برای اجرا نیاز به هیچ مدرکی ندارد و اگر استعداد ذاتی داشته باشد نیازی به دوره ندارد. در بسیاری از کشورها یک‌ دکوراتور نیازی به تحصیلات رسمی یا مجوز ندارد. دکوراتور در بسیاری از کشورهای جهان حق استفاده از عنوان طراح داخلی را که در قانون عنوان پیش بینی شده است را ندارد.

تفاوت طراح داخلی با دکوراتور داخلی چیست ؟ این سوال توسط بسیاری از جوانانی که ماجراجویی خود را با دکوراسیون داخلی آغاز می کنند، پرسیده می شود و کسانی که در حال بازسازی یا ساختار فضای داخلی خود هستند نیز این سوال  را می پرسند.

یک دکوراتور با چیزی کاملاً متفاوت از یک معمار یا طراح داخلی سر و کار دارد و متأسفانه اغلب با این حرفه ها اشتباه گرفته می شود.

 آیا یک دکوراتور داخلی باید مجوز داشته باشد؟ یک دکوراتور داخلی برای اجرا نیاز به هیچ مدرکی ندارد و اگر استعداد ذاتی داشته باشد نیازی به دوره ندارد. در بسیاری از کشورها یک‌ دکوراتور نیازی به تحصیلات رسمی یا مجوز ندارد. دکوراتور در بسیاری از کشورهای جهان حق استفاده از عنوان طراح داخلی را که در قانون عنوان پیش بینی شده است را ندارد.

طراحی داخلی

یک طراح داخلی باید  استعدادهای خاصی داشته باشد. با وجود این که آموزش حرفه ای برای این حرفه (حداقل در حال حاضر) اجباری نیست، همه نمی توانند یکی شوند. فردی که استعداد هنری دارد، نسبت ها و رنگ ها را حس می کند، تخیل فضایی دارد و در ریاضیات کاملاً خوب است، می تواند در هر دوره طراحی داخلی ثبت نام کند و شروع به کار کند. ارزش کسب تجربه در یک دفتر معماری را دارد تا بتوانید دفتر طراحی داخلی خود را راه اندازی کنید.

از امروز، حرفه طراح داخلی وضعیت یک حرفه دارای مجوز / گواهی را ندارد. با این حال، با تلاش انجمن معماران داخلی برای تغییر این موضوع، این ممکن است تغییر کند.

یک طراح داخلی چه می کند؟

یک طراح داخلی با موضوع کاملاً قابل درک طراحی داخلی سر و کار دارد که از عناصر زیر تشکیل شده است:

موجودی فضای داخلی طراحی شده

مفهوم، یا ترتیب عملکردی

تجسم داخلی سه بعدی

طراحی جزئی داخلی

فهرست و برآورد هزینه تمام مواد

کمک در انتخاب تیم نوسازی، نجار و سایر پیمانکاران

نظارت طراح

هماهنگی کارهای تکمیلی

ممیزی و پذیرش اماکن

 آیا یک دکوراتور داخلی باید مجوز داشته باشد؟ یک دکوراتور داخلی برای اجرا نیاز به هیچ مدرکی ندارد و اگر استعداد ذاتی داشته باشد نیازی به دوره ندارد. در بسیاری از کشورها یک‌ دکوراتور نیازی به تحصیلات رسمی یا مجوز ندارد. دکوراتور در بسیاری از کشورهای جهان حق استفاده از عنوان طراح داخلی را که در قانون عنوان پیش بینی شده است را ندارد.

طرح انجام پروژه توسط طراح چیست؟

تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری، زیبایی شناسی ترجیحی و انتظارات شامل پروژه طراح:  قبل از شروع پروژه، طراح داخلی مصاحبه و نظرسنجی انجام می دهد که به لطف آن می تواند یک پروژه سفارشی ایجاد کند.

تهیه و ارائه پیشنهاد طراحی داخلی:  شرط شروع کار طراحی، امضای قرارداد و معمولاً پرداخت پیش پرداخت است.

تهیه چیدمان عملکردی فضاهای داخلی در قالب یک یا چند پیش بینی:  تعیین چیدمان دیوارهای جداکننده، چیدمان عملکردی اتاق ها، چیدمان مبلمان، دستگاه ها و کلیه سرویس های بهداشتی در این مرحله انجام می جیرد.

اجرای تجسم تمامی فضاهای داخلی طراحی شده در قالب رندرهای سه بعدی:  هدف از ایجاد تجسم، ارائه انتخاب رنگ، مواد، تجهیزات و نورپردازی داخلی به سرمایه گذار است.

تهیه نقشه های کاری دقیق برای تیم نوسازی به صورت طرح دیوار، پروجکشن، نمودار برق و لوله کشی:  طراحی دقیق باید شامل چیدمان دقیق پریزهای برق، کانکتورها و تمام نقاط روشنایی باشد.

لیستی از تمام مواد، مبلمان و وسایل روشنایی مورد استفاده در طراحی داخلی به همراه ذکر مقدار دقیق، محل خرید و قیمت تقریبی تهیه کند.

در انتخاب تیم های نوسازی مناسب کمک کنید.

هماهنگی و نظارت بر پروژه وظیفه دیگر اوست.

هنگام طراحی فضای داخلی عمومی، طراح داخلی باید علاوه بر این با متخصصان صنعت و متخصصان بهداشت و ایمنی، حفاظت در برابر آتش و SANEPID همکاری کند.

دکوراتور داخلی

یک دکوراتور داخلی با یک معمار یا یک طراح داخلی یکسان نیست. دکوراسیون مربوط به حوزه طراحی داخلی است اما فعالیتی کاملا متفاوت است. دکوراتورها برای حس سلیقه و سبکشان  نه به خاطر تخصص فنی شان استخدام می شوند. دکوراتور روی ساختار ساختمان یا چیدمان فضا تمرکز نمی کند، بلکه فقط به انتخاب مبلمان، رنگ، متریال، پرده، فرش، کوسن و سایر دکوراسیون داخلی می پردازد. دکوراتور نه معمار است و نه طراح داخلی، اما طراحان داخلی و معماران نیز می توانند دکوراتور باشند.

 آیا یک دکوراتور داخلی باید مجوز داشته باشد؟ یک دکوراتور داخلی برای اجرا نیاز به هیچ مدرکی ندارد و اگر استعداد ذاتی داشته باشد نیازی به دوره ندارد. در بسیاری از کشورها یک‌ دکوراتور نیازی به تحصیلات رسمی یا مجوز ندارد. دکوراتور در بسیاری از کشورهای جهان حق استفاده از عنوان طراح داخلی را که در قانون عنوان پیش بینی شده است را ندارد.

یک دکوراتور داخلی چه می کند؟

یک دکوراتور داخلی همانطور که از نامش پیداست دکور می کند یعنی انواع لوازم را تزئین و انتخاب می کند. معمولا با مشتری به مغازه هایی با انواع تزئینات، پرده، پرده، کرکره، کوسن، قالیچه، گلدان یا ظروف سفره می روند و در مورد این مسائل مشاوره می دهند. البته برخی سرمایه گذاران برای دوره های درون فروشگاهی وقت ندارند و دکوراتور داخلی را آزاد می گذارند.

تفاوت طراح داخلی با دکوراتور داخلی

تفاوت طراح داخلی با دکوراتور داخلی

 آیا یک دکوراتور باید مجوز داشته باشد؟

یک دکوراتور داخلی برای اجرا نیاز به هیچ مدرکی ندارد و اگر استعداد ذاتی داشته باشد نیازی به دوره ندارد. در بسیاری از کشورها یک‌ دکوراتور نیازی به تحصیلات رسمی یا مجوز ندارد. دکوراتور در  بسیاری از کشورهای جهان حق استفاده از عنوان طراح داخلی را که در قانون عنوان پیش بینی شده است را ندارد.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل چیدمان دکوراسیون داخلی یک خانه بسیار جالب است، جایی که شما به عنوان مثال هارمونی، بافت ها و پیکربندی اتاق را برای ایجاد مکان های کاربردی و راحت پیاده می کنید. در این مقاله  ​​اصول، ترفند ها و  عناصر اولیه چیدمان دکوراسیون  داخلی را به شما آموزش می دهیم که می توانید آنها را در منزل خود به کار ببرید.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

هارمونی

هماهنگی اتاق ها به این منظور ایجاد می شود که عناصر تشکیل دهنده آنها با یکدیگر در تعادل باشند و با یکدیگر مخالفت یا رقابت نداشته باشند. این تعادل با چیدمان عناصر به گونه ای حاصل می شود که وزن بصری آنها با یکدیگر تداخل نداشته باشد.

برای کاربردی بودن اتاق ها باید تعادلی بین زیبایی شناسی و بهینه سازی اتاق ها ایجاد کرد. مفهوم هارمونی احتمالاً مهمترین اصل در دکوراسیون داخلی است، زیرا متقاطع با سایر اصول و عناصر اساسی دکوراسیون و طراحی داخلی است

 

تناسب و مقیاس

آیا تا به حال در مکانی بوده اید که به دلیل اینکه پر  از اشیاء است ،  بسیار کوچک به نظر می رسد؟ این یکی از رایج ترین اشتباهات است و نسبت های مناسب را حفظ نمی کند.

اول از همه، مقیاس به اندازه اشیاء نسبت به اندازه اتاق اشاره دارد. از سوی دیگر، نسبت ها اندازه یک چیز را در رابطه با چیز دیگر ارزیابی می کنند.

به عنوان مثال یک میز کوچک در کنار یک مبل بزرگ، متناسب نیست . به طور مشابه، یک اتاق کوچک با یک تخت که تقریباً کل فضا را اشغال می کند، مقیاس خوبی را حفظ نمی کند.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

رنگ

رنگ یکی از اساسی ترین ترفندها در دکوراسیون داخلی است . استفاده صحیح از رنگ‌ها می‌تواند محیط‌هایی را با نیت‌های متفاوت به دلخواه فرد یا خانواده ایجاد کند. برخی تفاوت های ظریف می تواند سبب ایجاد حس های مختلف در یک اتاق شود.

تأثیر رنگ بر احساسات و رفتار به عنوان روانشناسی رنگ نیز شناخته می شود. به عنوان مثال  رنگ آبی باعث تحریک آرامش، رنگ‌های نارنجی خلاقیت را افزایش می‌دهند، رنگ‌های زرد باعث شادی و انرژی می‌شوند و رنگ‌های سبز بر احساس آرامش تأثیر می‌گذارند.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

بافت ها ترفندهای مهمی در دکوراسیون داخلی هستند

بافت ها توسط مبلمان و اشیاء تزئینی استفاده شده در اتاق ایجاد می‌شود. با این حال، آنها همچنین در دیوارها، کف راو سایر مواد تشکیل دهنده اتاق یافت می شوند.

بسته به دکوری که می‌خواهید به آن برسید، آنها باید از نظر استراتژیک گنجانده شوند. مهم است که یک انتخاب محدود اضافه کنید. در غیر این صورت، می توانید یک بافت اشباع ایجاد کنید.

ترفند نورپردازی در دکوراسیون داخلی منزل

نشریه ای از دانشگاه پالرمو بیان می کند که طراحی داخلی باید به زبان نورپردازی صحبت کند ، زیرا ارتباط برقرار می کند و هدفی نمایشی دارد. بنابراین به دنبال ایجاد فضاهای خاصی است.

هنگام برنامه ریزی چیدمان یک اتاق، لازم است نور طبیعی دریافتی آن و نحوه تکمیل آن با نور مصنوعی را ارزیابی کنید. علاوه بر این، ایده خوبی است که به دنبال برخی از نقاط کانونی باشید که می خواهید برجسته کنید.

 

در توزیع اتاق ها و اشیاء، مهم است که مفهوم عملی بودن را در پس ذهن خود داشته باشید. این در مورد ارزیابی رابطه افراد با محیط است. این مهم است که به خاطر داشته باشید که چگونه اشیا و فضاها با فعالیت هایی که در آنجا انجام می شود سازگار می شوند.

از این حیث لازم است فضاها به گونه ای ساماندهی شود که مبلمان و اشیاء تزیینی گردش را تسهیل کرده و در ورودی ها مزاحمت ایجاد نکنند. بنابراین ارزیابی ارتفاعی که عکس ها، قفسه ها و کشوها باید در آن آویزان شوند بسیار مهم است.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از اشکال و خطوط در دکوراسیون داخلی

خطوط و اشکال عناصری برای تعریف و پیکربندی مناطق زندگی هستند. شکل این اشیاء و نحوه چیدمان آنها در کنار هم برای چگونگی درک بصری و فیزیکی مکان تعیین کننده است. آنها همچنین به ایجاد احساسات کمک می کنند .خطوط عمودی روی دیوار به ایجاد حس ارتفاع کمک می کند. از طرفی خطوط افقی باعث ایجاد دامنه در اتاق ها می شود. گنجاندن دایره ها پویایی ایجاد می کند، در حالی که خطوط گرد به نرم شدن فضا کمک می کنند.

 

ایجاد  نقطه کانونی

ترفند آخر در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل ایجاد نقطه است. نقطه کانونی در طراحی داخلی نقطه ای است که بیشترین توجه را در اتاق به خود جلب می کند . یعنی از بقیه متمایز می شود و بقیه دکوراسیون را مشخص می کند.

همچنین می توانید با قرار دادن اشیاء به رنگ برجسته یا در سطح چشم، نقاط کانونی عمدی ایجاد کنید، به عنوان مثال  یک نقاشی یا یک گلدان را به عنوان  نقطه کانونی بشناسید، این به سلیقه شما بستگی دارد که کجا و چه شی ای به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شود .

مدت زمان پیاده سازی پروژه دکوراسیون داخلی

مدت زمان پیاده سازی پروژه دکوراسیون داخلی چقدر طول می کشد ؟ زمان واگذاری یک پروژه دکوراسیون داخلی نخستین سوال  این است که  پروژه چقدر طول می کشد تا آماده شود؟ چگونه برای  برنامه آن برنامه ریزی کنیم؟ و چه مدت طول می کشد تا یک کار اجرا شود؟ معمولاً پاسخ ها همیشه این است: بستگی دارد !

اما واقعاً باید چندین عامل را بررسی کنیم. زمان لازم برای توسعه یک پروژه دکوراسیون  داخلی یا معماری همیشه به نوع پیگیری متناسب با نیازهای کارفرما و کار، میزان پیچیدگی آنچه در نظر گرفته شده است، مشکلات ذاتی هر پروژه بستگی دارد.

به همین ترتیب آخرین مهلت اجرا  و پیاده سازی  آن به نیروی انسانی که باید استخدام شود، برنامه ریزی مالی شما برای هر فاز بستگی دارد.

اما هیچ چیز برای یک طراح داخلی مانند برنامه ریزی خوب برای انجام همه چیز همانطور که انتظار می رود و به موقع نیست!

یک پروژه  دکوراسیون داخلی دارای یک سری مراحل است. و هر کدام یک مهلت زمانی خاص دارند.

 

مرحله اول پروژه دکوراسیون داخلی :  بیایید با یکدیگر آشنا شویم

اولین قدم در پروژه مشترک ، شناخت سرمایه گذار است. در طول گفتگو، طراحان دکوراسیون در مورد نیازها، الزامات، ترجیحات و سبکی که می خواهند در طراحی داخلی طراحی شده به دست آورند، آشنا می شوند. این زمان آن است که همه نظرات، ترجیحات  را دریافت کنید و با یکدیگر آشنا شوید. این اولین و  گام بسیار مهمی است که بدون آن امکان انجام پروژه وجود نخواهد داشت. البته، این جلسات را می توان به صورت آنلاین نیز بین کارفرما و طراح برگزار کرد و  در بیشتر موارد، چنین مکالمه مجازی برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در شرایط امن کافی است.

مرحله بعدی امضای قرارداد و اندازه گیری آپارتمان یا خانه (در صورتی که شرایط ساخت و ساز اجازه دهد) است.

برای پروژه  دکوراسیون داخلی در مجموع حدود ۲ روز کاری را به مراحل اولیه کار اختصاص می دهند.

مدت زمان پیاده سازی پروژه دکوراسیون داخلی

مرحله دوم :  زمان طراحی

زمان آن فرا رسیده است که روی طراحی داخلی خود کار کنید. تیم طراحی با طرح ریزی عملکردی شروع می کند . این مرحله از کار برای نسخه اول ۷-۱۰ روز کاری طول می کشد، اما حدود ۳-۵ روز کاری برای ویرایش اضافه می شود.  در مجموع ۱۵ روز کاری، یعنی ۱۸.۷۵٪ از زمان برای توسعه کل برنامه عملکردی یک آپارتمان متوسط ​​نیاز است.

مرحله بعدی آماده سازی مودبردها است .  اغلب، هنگام استفاده  عناصر الهام بخش، با مشتری در فروشگاه ها ملاقات می کنند تا برخی از عناصر دائمی را که بر ظاهر نهایی تأثیر می گذارند (کف، کاشی های حمام یا درها) بررسی و انتخاب شود. این یک “نقطه در دستور کار” بسیار مهم برای طراح دکوراسیون داخلی است زیرا  در عمل با سلیقه، سبک و ترجیحات مشتری آشنا می شوند! مودبرد با اصلاحات و جلسات در فروشگاه ها برای انتخاب مواد معمولاً ۱۶ روز کاری طول می کشد. این ۲۰ درصد از زمان اختصاص داده شده به کل پروژه است.

مدت زمان پیاده سازی پروژه دکوراسیون داخلی

مدت زمان پیاده سازی پروژه دکوراسیون

مرحله سوم :  مرحله تجسم ها

خوب، اکنون زمان مرحله مورد علاقه مشتری یعنی تصاویر بصری است. این تصاویر رنگارنگ و جوی که فضای داخلی رویایی خانه را به شما نشان می دهد را می توان در یک نسخه کم و بیش پیشرفته تهیه کرد. گزینه دوم، یعنی تجسم‌های با کیفیت بالاتر (جزئیات بیشتر، کیفیت رندر بهتر) حدود ۲۵ روز کاری + ۱۰ روز برای اصلاحات  زمان می‌برد (البته این میانگین است، زیرا همه چیز به دامنه تغییرات گزارش‌شده در طول دوره‌های بازبینی بستگی دارد) . اینجا متاسفانه باید صبور بود. تجسم یکی از پر زحمت ترین مراحل کار یک طراحی داخلی است. او باید مدل های مبلمان را بسازد، بافت ها را توسعه دهد و نمای نهایی را ارائه دهد. از آن لحظه، سرمایه گذار می تواند اصلاحات خود را در دو نوبت ارائه کند.

مدت زمان پیاده سازی پروژه دکوراسیون داخلی

مدت زمان پیاده سازی پروژه دکوراسیون

مرحله چهارم :  نقشه های اجرایی و پیاده سازی پروژه دکوراسیون

از جلوه های بصری راضی هستید؟ اگر چنین است، طراح به تهیه اسناد نهایی، یعنی: تهیه نقشه های صنعتی برای یک برقکار، لوله کش، کاشی کار، نجار و تیم تکمیل (به عنوان مثال با سقف های کاذب) اقدام می کند. همچنین یک لیست خرید با مواد و تجهیزات مورد استفاده در چیدمان (پوشش دیوار و کف، مبلمان، لامپ و غیره) ایجاد می کند. به یاد داشته باشید که این زمان برای طراح سخت ترین زمان ، او باید تعدادی از جنبه های فنی و البته بصری مختلف را در نظر بگیرد. همچنین بسیار مهم است که این مرحله همیشه پس از تاییدیه های انجام شده توسط مشتری در پایان آماده شود. در این مرحله طراح داخلی خطر خطا و برخورد را در حین اتمام کار به حداقل می رساند.

مدت زمان پیاده سازی پروژه دکوراسیون داخلی

مدت زمان پیاده سازی پروژه دکوراسیون

اینه کاری در دکوراسیون منزل-dekoland.net

با آینه کاری دکوراسیون داخلی منزل را جذاب‌تر، زنده‌تر و شخصی‌تر کنید.  استفاده از آینه کاری جدید در خانه شما هر فضایی را تازه می‌کند. حنی در طراحی کابینت آشپزخانه نیز می‌توان از آینه کاری استفاده کرد. اما باید بدانید که چگونه برای هر اتاق آینه کاری در دکوراسیون منزل، ایده آل را انتخاب کنید و در نتیجه یک جلوه لوکس ایجاد کنید.

آیا محیط شما دامنه و درخشندگی می‌خواهد؟ یا آیا واقعاً می‌خواهید آن را با پیچیدگی زیادی برند کنید؟ در این مقاله بدانید که مزایای استفاده از این آینه کاری چیست، ترندهای اصلی و نحوه ساخت دکوراسیون آینه ای خود در هر منطقه چیست

اینه کاری در دکوراسیون منزل-dekoland.net

استفاده از آینه کاری در فضای داخلی

استفاده از آینه کاری خانه شما را به یک فضای هنری پر جنب و جوش تبدیل می‌کند. فناوری پردازش (با یا بدون وجه) و دکور آینه کاری ممکن است بسته به محل نصب  در اتاق خواب ساده، در اتاق نشیمن، در سالن، و همچنین در سبک  متفاوت باشد . آینه‌کاری به طور فعال توسط دکوراتورها برای حل مشکلات طراحی دشوار استفاده می‌شود.

با این حال، این عنصر داخلی می‌تواند نه تنها یک عملکرد زیبایی شناختی، بلکه کاملاً کاربردی نیز داشته باشد. اثر انعکاسی منحصر به فرد آینه کاری اصلاح کاستی‌های دکوراسیون داخلی  را آسان می‌کند. این کاستی ‌ها عبارتند از :

عدم تقارن اتاق‌های تنگ باریک را به دلیل توانایی سطوح آینه برای گسترش بصری فضا تغییر دهید.

افزایش روشنایی در اتاق های تاریک.

 حجم و عمق دادن به اتاق‌های کوچک.

با نصب تعداد زیادی آینه الماسی شکل یا تزئینات عمودی از کف به بالا، ارتفاع سقف ها را به صورت بصری افزایش دهید.

استفاده از آینه‌ کاری در اتاق نشیمن بالای مبل‌ها، در اتاق خواب بالای سر تخت، در آشپزخانه بالای میز براق ظاهر می‌شود. کاربرد آینه‌ کاری در حمام عالی به نظر می‌رسد و به حداکثر آرامش  کمک می کند. آینه‌کاری روی دیوار در راهرو جایگزین آینه معمولی خواهد شد.

استفاده از آینه‌کاری در سبک‌ های دکوراسیون کلاسیک یا آرت دکو عالی به نظر می‌رسد. آنها شکوه بیشتری را به آپارتمان‌های درجه یک اضافه می ‌کنند.

مزایای استفاده از آینه کاری در دکوراسیون منزل

از مزایای استفاده از آینه‌کاری در فضای داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به لطف توانایی بازتابی آن، آینه‌کاری می‌‌تواند یک تکنیک منطقه‌بندی عالی باشد که یکپارچگی درک فضا را نقض نمی کند.
  • یک آینه‌کاری از چندین آینه می‌تواند یک بازی رنگی غیرقابل پیش بینی زیبا و قابل تغییر در فضای داخلی ایجاد کند. توانایی نوری آینه‌ها برای پراکندگی نور بدون جذب آن به شما امکان می‌دهد راه حل‌های رنگی غیر معمول ایجاد کنید.
  • یک آینه‌کاری مدرن از آینه‌ها را می‌توان نه تنها بر روی دیوار‌ها، بلکه در سقف و به عنوان پارتیشن داخلی نیز استفاده کرد.
  • پنل‌های آینه  را می‌توان به اسانی به یک اثر هنری تغییر داد. می ‌توانید پانل‌ها را به همراه قاب‌های مرمری، چوبی، گچی روی دیوار نصب کنید. چنین ترکیباتی به فضا عمق می‌بخشد، بر روی  طرح  تمرکز می‌کند، بر زیبایی شناسی سبک‌های داخلی مانند کلاسیک، باروک، مدرن تأکید می‌کند.

مزایای استفاده از اینه کاری در دکوراسیون منزل-dekoland.net

ویژگی‌های عملکردی آینه کاری در دکوراسیون داخلی

  • مقاومت در برابر رطوبت : به لطف این کیفیت، آینه‌کاری را نیز می توان در اتاق‌هایی با سطح رطوبت بالا مانند حمام،  آشپزخانه،  گلخانه نصب کرد.
  • مقاومت در برابر گرما : پنل آینه ‌ای بزرگترین نوسانات دما را که در یک آپارتمان ممکن است تحمل می‌کند.
  • بی اثری شیمیایی :  برای مراقبت از آینه‌ها می توان از هر ماده شیمیایی خانگی استفاده کرد. تنها استثناء محصولات با ذرات ساینده، اسفنج‌های سخت است – در یک کلام، هر چیزی که می‌تواند سطح را خراش دهد یا آسیب برساند.

چگونه یک آینه کاری در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید

هر کس می تواند چنین لمس خیره کننده‌ای را به خانه خود بیاورد. برای بزرگ‌تر کردن بصری فضا، باید ترکیبی از قطعات بزرگ‌تر بسازید و آنها را در مقابل منابع نور برای مثال، پنجره‌ها قرار دهید. اگر هدف اعوجاج فضا است، می‌توانید یک پنل آینه‌ای بخرید یا یک پنل آینه‌ای با تصویر خاص یا رنگ‌آمیزی انتخاب کنید.

 نحوه ایجاد آینه کاری فضای داخلی:

  • دیوار یا ناحیه ای که آینه‌کاری را  روی آن قرار خواهد گرفت را اندازه گیری کنید.
  • طرح خود را مطابق با جهت های اصلی مفهوم سبک از طراح ترسیم یا سفارش دهید.
  • قطعات پانل را با هر شکل، اندازه و با هر دکوری از فروشگاه مزبور سفارش دهید.
  • تراز کردن دیواری که قرار است پانل روی آن نصب شود، توصیه می‌شود
  •  قطعات آینه را با چسب مخصوص  یا درزگیر غیر اسیدی وصل کنید.

چگونه یک اینه کاری در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید-dekoland.net

دکوراسیون منزل ساده و شیک-dekoland.net

برای داشتن یک خانه زیبا و شکیل می بایست وسایل را در مکان های مناسب قرار دهید تا جلوه خاص خود را حفظ کند. در واقع دکوراسیون به معنی مرتب کردن، چیدمان است پس وقتی راجع به دکوراسیون منزل ساده و شیک سخن می گوییم یعنی چیدمان وسیله های مختلف منزل در مکان مناسب حائز اهمیت است. مثلاً در بازسازی منزل برای چیدمان اتاق ها، پذیرایی، آشپزخانه، حمام و دستشویی باید قواعد خاص خود را رعایت کنید تا هر وسیله در مکان مناسب خود قرار گیرد.

قابل ذکر است که دکوراسیون فقط مختص به منزل، ویلا و آپارتمان نیست بلکه در فروشگاه ها، مغازه ها، بیمارستان ها، دفاتر کاری و… نیز این قواعد باید رعایت شود گاهی انسان حس می‌کند که چیدمان امری ساده و کاملاً سلیقه‌ای است اما دارای اصول و قواعدی بوده که با رعایت کردن آنها شما می توانید از فضا استفاده کافی ببرید و همچنین باهزینه کمتر و سریعتر کار را انجام دهید تا منزل شما جلوه خاص را حفظ کند.

دکوراسیون منزل ساده و شیک-dekoland.net

بهترین طراحی و دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل به معنی هماهنگ سازی و چیدمان وسایل داخل خانه، مرتب کردن با ظاهری آراسته و دلچسب است. شما می‌توانید با استفاده از یک سری کارهای جذاب دکور منزل خود را در عین سادگی شیک و محیط منزل را گرم و دوست داشتنی کنید.

 

دیوار پوش

می توانید با آینه کاری جدید قسمتی از پذیرایی را جلوه خاص و منحصر به فرد دهید. این امر که به تازگی از آن استقبال می شود بسیار ساده و راحت اما متفاوت است. همچنین با استفاده از  انواع پوستر دیواری نیز به دیوارهای منزل جلوه و زیبایی خاصی هدیه دهید تا دیوارهای منزل از سادگی به نمای شیک در بیاید.

بازسازی داخلی

وقتی منزل شما فرسوده و حتی بافت و مدل آن قدیمی است با بازسازی خانه می توانید آن را به شکل مدرن وجدید تغیر دهید تا فضا جلوه بیشتری داشته باشد، زیرا قدیمی بودن طرح خانه از زیبای آن کاسته و هر چقدر به آن رسیدگی شود به چشم نمی آید و همینطور با بازسازی کردن به بافت منزل نیز کمک شده تا زمان طولانی تری عمر کند.

برای خرید وسایل منزل ممکن است شما در درجه اول به سراغ خرید مبلمان بروید اما اینکار اشتباه و پر هزینه است و زمانی را که برای آن صرف شده، هدر می رود. زیرا قبل از خرید شما باید نقشه کلی منزل را در نظر بگیرید که وسایل چگونه می خواهند در کنار هم قرار گیرند.

 

چیدمان درست

وسایل مورد نظر را با توجه به ابعاد و سبک منزل خود خریداری کنید. مثلا هنگامی که قبل از در نظر گرفتن فضا و اندازه منزل به خرید مبلمان می روید و هر آنچه که مد نظر است بخرید، سپس برای چیدمان آن در منزل دچار مشکل می شوید پس در این امر دقت کافی و لازم را به کار بگیرید. در بعضی از منازل به علت کمبود جا می توان طرح و مدل هایی اجرا کرد تا این کمبود به چشم نیاید و تمام وسایل مرتب و منظم در جاهای خود قرار گیرد.

با طراحی کابینت آشپزخانه، قفسه، کمد های دیواری ویترین و… استفاده کرد تا وسایل را مرتب در آنها بچینند. در آشپزخانه می توان با طراحی کابینت از فضا به اندازه کافی بهره برد، وقتی تمام آشپزخانه کابینت کاری شود هم جلوه خاصی به آشپزخانه و هم نیز از شلوغی و بی نظمی جلوگیری می کند تا هر وسیله در مکان مورد نظر قرار گیرد.

طراحی اتاق خواب

در قسمت اتاق های خواب نیز می توانید با استفاده از کمد های دیواری تمامی لباس ها و هر آنچه که باعث بی نظمی می شود در آن ها قرار داد تا اتاقی مرتب، تمیز و زیبا داشته باشید.

 

نورپردازی استاندارد

نورپردازی نیز در زیبایی و شکیل بودن منزل امری مهم است، شما فقط به لوسترهای سقفی بسنده نکنید می توانید از هالوژن، دیوارکوب، آباژور و… برای زیبایی و نورپردازی رویایی منزل استفاده کنید.

 

اکسسوری های ساده و زیبا

برای دکوراسیون منزل ساده و شیک و تزیین از گلهای مصنوعی استفاده نشود زیرا جلوه خاص گل از بین رفته پس با استفاده از گل های طبیعی می توانید آرامش، طراوت و شادابی را به منزل هدیه دهید و روحیه خود نیز تقویت کنید. در واقع نکات ریز اما مهم زیادی وجود دارد که زیبایی منزل شما را دو چندان می کند.

بهترین طراحی و دکوراسیون منزل-dekoland.net

نتیجه گیری:

با رعایت این نکات می توانید منزلی با دکوراسیون منزل ساده و شیک داشته باشید. با استفاده از سایت دکولند می توانید از مطالب آموزشی و ایده های جذاب آن بهره ببرید و خانه خود را متفاوت تر از بقیه دکور کنید.

اصول دکوراسیون آرایشگاه و کلینیک زیبایی-dekoland.net

ما را در این مطلب همراهی کنید تا اصول طراحی دکوراسیون آرایشگاه و کلینیک زیبایی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. با پیر شدن جمعیت کشور، امکانات بهداشتی رشد چشمگیری پیدا کرده است و افراد بسیاری هستند که به دنبال زیبایی و جوان ماندن هستند. از همین رو وجود مراکزی که با خیال راحت افراد به آن جا برای مراقبت های بهداشتی و زیبایی خود مراجعه کنند اهمیت بسیاری دارد، این مراکز باید بتوانند در نگاه اول مشتری را به خود جلب کنند بنابراین دکوراسیون آرایشگاه و کلینیک زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که باید به فرد حس آرامش و اطمینان را القا کنند. .

طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی و آرایشگاه از چه نظر حائز اهمیت است؟

سخت گیر ترین افراد را می توان افرادی دانست که به این مراکز مراجعه می کنند از این رو شما باید طراحی محیط کاری خود را به گونه ای بی نقص انجام دهید تا بتواند نظر آن ها را به خود جذب کند، این محیط باید آرامش و اطمینان را به افراد بدهد که با تیم حرفه ای سر کار دارد و این امر زمانی امکان پذیر است که شما بر پایه علم و به صورت اصولی دکوراسیون خود را طراحی کنید.

طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی و آرایشگاه از چه نظر حائز اهمیت است-dekoland.net

اصول طراحی دکوراسیون آرایشگاه و کلینیک زیبایی:

 

طراحی آرایشگاه باید به گونه ای مناسب انجام شده باشد این امر می تواند به جذب مشتری کمک کند علاوه بر جذب مشتری به روی بهره وری کادر نیز تاثیر بگذارد. از مهم ترین نکاتی که در دکوراسیون باید به آن توجه داشته باشید موارد زیر است:

  • رنگ کلینیک زیبایی و آرایشگاه

رنگ، از مهم ترین عناصر در دکوراسیون داخلی است در صورتی که رنگ به درستی برای محیط انتخاب نشود می تواند بازدهی منفی داشته باشد. بهتر است در زمان رنگ بندی این محیط به متراژ آن توجه بالایی داشته باشید. برای مثال رنگ های تیره برای فضاهای کوچک مناسب نیست بهتر است برای این محیط از رنگ های روشن استفاده کنید اما اگر تمایل دارید از رنگ تیره حتما در دکوراسیون خود استفاده کنید بهتر است از رنگ های ترکیبی برای این کار الهام بگیرید.

  • نورپردازی در دکوراسیون ارایشگاه و کلینیک زیبایی

از دیگر نکاتی که در زمان طراحی محیط های بهداشتی باید به آن توجه داشته باشید نورپردازی است. مشتری در این مراکز باید در آیینه به خوبی چهره خود را مشاهده کند، به همین منظور بهتر است میزان نور و روشنایی در این محیط ها به صورت یکدست باشد تا مشتری در چهره خود دچار اشتباه نشود.

 

  • سبک آرایشگاه و کیلینیک زیبایی

برای مثال در انتخاب کفپوش، مبلمان و رنگ دیوارها باید همخوانی وجود داشته باشد تا جلوه ای زیبا را از خود به نمایش بگذارد.

در طراحی دکوراسیون به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • کف پوشی که برای این محیط انتخاب میکنید باید مرغوب باشد و به راحتی دچار لکه نشود( از قدیمی ترین کفپوش ها برای کلینیک های زیبایی می توان به کاشی اشاره کرد که طرح های مختلفی دارد).
  • مجهز به سیستم تهویه مناسب باشد.
  • به دلیل این که در این مراکز جز پر رفت و آمد ترین محیط ها است بهتر است از وسایل و مبلمان با جنس و کیفیت بالا استفاده کنید.
  • استفاده از انواع پوستر و عکس های مرتبط با محیط می تواند در زیبایی محیط نقش اساسی داشته باشد.

در طراحی دکوراسیون به موارد زیر توجه داشته باشید-dekoland.net

چیدمان وسایل در آرایشگاه و کلینیک زیبایی باید چگونه باشد؟

 

چگونگی چیدمان وسایل می توانند در زیبا جلوه دادن محیط نقش اساسی داشته باشد و بهتر است متناسب با فضا چیدمان خود را انجام دهید. می توانید برای این کار از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید. همان طور که در جریان هستید وسایل محیط های زیبایی بسیار متنوع هستند و بهتر است لیست کاملی از وسایل را تهیه کنید و با توجه به متراژ محیط کاری خود این وسایل را خریداری کنید.

 

سخن پایانی

برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه و کلینیک زیبایی بهتر است از افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید، این افراد با توجه به محیط شما بهترین طراحی را انجام می دهند. گروه دکولند با سال ها سابقه در زمینه طراحی دکوراسیون توانسته اند نامی نیک را از خود در میان مردم به جای بگذارند برای ارتباط با این گروه مجرب می توانید با کارشناسان آن تماس حاصل نمایید.

 

طراحی اتاق کودک-dekoland.net

اتاقی که کودک در آن پرورش یافته و بزرگ می شود باید محیطی شاد، زیبا، کودکانه و با آرامش باشد. مواردی وجود دارد که با رعایت کردن آنها می توان اتاق زیبا به کودک خود هدیه دهید. مانند استفاده از دکور، رنگ اتاق، فرش، پرده، پوستر دیواری و… تا اتاق خواستنی تر و جذاب شود. قابل ذکر است که دختر یا پسر بودن کودک در تنوع رنگ با اهمیت است همچنین می توانید با استفاده از سلیقه کودک، رنگ های مورد علاقه او را  نیز استفاده کنید. اگر به فکر طراحی اتاق خواب کودک دلبند خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

طراحی اتاق کودک-dekoland.net

نکات مهم در طراحی اتاق کودک:

نکات متعددی وجود دارد که با رعایت آن، می توانید طراحی اتاق کودک خود را جذاب تر کنید، این نکات تاثیرات زیادی در شکل گیری شخصیت کودک شما دارد و شامل موارد زیر می باشند:

  • نورپردازی

 مثلاً اتاق را مطابق شخصیت کودک انتخاب کنید، نورپردازی آن به گونه‌ای باشد که کودک در آن احساس آرامش کند. پر نور یا کم نور بودن اتاق اثرات منفی بر روی چشم های کودک می گذارد. درمدت روز باید از نور کمتر و در شب نور بیشتر و همچنین در مواقع خواب چراغ خواب استفاده کنید استفاده از لامپ های مهتابی بهترین گزینه برای اتاق کودک است.

می توانید از ریسه های نوری رنگی برای تزیین اتاق نیز استفاده کنید همچنین با استفاده از انواع پوستر های دیواری به اتاق جلوه دهید تا باعث زیباتر شدن اتاق و همینطور ارتباط گرفتن کودک با آنها شود. همچنین از رنگ های شاد بر اساس جنسیت کودک مانند صورتی، آبی روشن ،سبز روشن، زرد  استفاده کنید.

  • رنگ ها

انتخاب رنگ یک امر اساسی و مهم به شمار می رود زیرا از نظر روانشناسان رنگ تأثیر بسزایی بر روی ذهنیت کودک می گذارند، پس شما می‌توانید با استفاده از رنگ های گرم کودک را پر انرژی و همچنین ذهنش را خلاق و فعال کنید.

رنگ های گرم فضا را شیک کرده و همچنین امنیت خاصی به کودک هدیه می دهد البته استفاده زیاد از این رنگ ها ممکن است کودک را بیش فعال کند پس چگونگی استفاده از رنگ در اتاق نیز مهم خواهد بود. مثلاً استفاده از رنگ قرمز پیشنهاد نمی شود زیرا باعث تحریکات عصبی و مانع از تمرکز می گردد اما اگر شما بتوانید رنگ قرمز را با رنگ های ملایم و رنگ های سرد ترکیب کنید اثرات مثبتی بر جای می گذارد.

همچنین رنگ های سرد فضا را ساکت و آرام می کند اگر در این رنگ ها افراط شود نیز باعث افسردگی و سرخوردگی می گردد، می توانید از رنگ سبز که آرام بخش و فرح بخش است در اتاق استفاده کنید تا با تماشا به رنگ اتاق خود آرامش خاصی را جذب کند.

  • چیدمان

 پرده اتاق کودک نیز یکی از عوامل مهم زیبایی دکور اتاق می باشد که شما می توانید با استفاده از رنگ های شاد و با طرح های مختلف که بر روی آنها به کار گرفته شده استفاده کنید.

فرش اتاق کودک نیز بسیار با اهمیت بوده زیرا کودک ارتباط مستقیم با فرش دارد، کودکان نوپایانی که هر روز بیشتر از دیروز می خواهند راه رفتن را تجربه کنند. بهترین گزینه خرید فرش هایی است که در عین لطافت و ظرافت، نرم نیز باشند تا در صورت زمین خوردن کودکان صدمه وارد نشود.

جنس نخ آن حائز اهمیت است تا برای کودک ایجاد حساسیت نکند، طرح ،رنگ و اندازه نیز به سلیقه و دکور اتاق کودک شما انتخاب کرده اید مربوط است مثلا اتاق کودک بزرگ باشد نمی توان از فرش های کوچک استفاده کرد باید اندازه آن متناسب کف باشد.

چیدمان-dekoland.net

  • اکسسوری ها

دکوراسیون اتاق خواب ساده برای کودکان به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود چرا که اتاق خواب کودک مکانی است که کودک شما بیشتر اوقات فراغت خود و همچنین خواب را در آن می‌گذراند شما با استفاده از استیکر و پوستر های دیواری می توانید فضای کودکانه و سرگرم کننده را برای او ایجاد کنید تا با تماشای آنها سرگرم و لذت ببرد.

با ایجاد یک قفسه میشود کتاب های کوچک، کتاب داستان و در سنین بالاتر کتاب های درسی و همچنین قسمت دیگر آن را با اسباب بازی های مختلف تزیین کرد. این کار باعث تقویت روحیه می شود و جلوه خاصی به اتاق دهد.

  • وسایل گرمایش و سرمایش

نکته مهم دیگری که باید به آن اهمیت دهیم درجه حرارت می باشد زیرا کم یا زیاد بودن حرارت بر روی کودک تاثیر مستقیم می گذارد مثلاً اگر دما بیش از اندازه بالا باشد هوا گرم و کودک بی قرار و پرخاشگر می گردد همچنین اگر دمای اتاق بسیار پایین باشد باعث سرماخوردگی ،حساسیت و بی حالی می شود شما برای تنظیم کردن هوای اتاق با دمای بدن کودک می توانید از دماسنج استفاده کنید تا به آن دمای مورد نظر برسید.

نکات مهم در طراحی اتاق کودک-dekoland.net

نتیجه گیری:

طراحی اتاق کودک یکی از جذاب ترین بخش های دکوراسیون خانه به شمار می آید و از اهمیت زیادی برخوردار است، شما میتوانید با استفاده از سایت دکولند برای طراحی اتاق کودک خود را بهره ببرید و با طراحی این فضا به بهترین شکل ممکن آرامش و شادی را به کودکان خود هدیه کنید.