پروسه و فرآیند بازسازی خانه قدیمی

بازسازی یک خانه قدیمی یک کار هیجان انگیزو‌ و در عین حال نگران کننده است. تصمیماتی که باید بگیرید اساسی و تعیین کننده هستند تا بتوانید به بازسازی  موثر در خانه  قدیمی خود برسید.  بازسازی خانه قدیمی شامل پروسه و مراحلی است که در صورت ما آگاهی از آن و برنامه ریزی نکردن روی آنها در نیمه راه شما را با مشکلات فراوانی مواجه می کند و حتی ممکن است شما را از شروع این کار پشیمان سازد.  در این مقاله ما پروسه و فرآیند بازسازی یک خانه قدیمی را برای شما بازگو می کنیم.

پروسه و فرآیند بازسازی خانه قدیمی

 مرحله اول: مطالعات و کارهای اولیه

بازسازی صحیح هر محل سکونت و فضا مستلزم یک مطالعه جامع توسط شرکت متولی آن و همچنین توسط شماست تا خواسته ها و نیازهای شما از ابتدا مشخص شود. برای یک خانه بزرگ قدیمی، همه چیز پیچیده‌تر است، زیرا ساختمانی با معماری خاص است و وسعت فضاهای آن باعث تغییرات و مداخلات متعددی می‌شود. با این حال، یک خانه کوچک قدیمی، ویژگی ها و مشکلاتی را ارائه می دهد که باید فوراً مورد توجه قرار گیرد.

بنابراین مطالعه بسیار مهم است زیرا تعیین می کند که آیا بازسازی خانه  به اخذ مجوزهای لازم دارد ؟  چه کاری باید در خانه انجام شود و هزینه کل بازسازی چقدر خواهد بود. پس از انجام مطالعه، نقشه های جدیدی برای پیکربندی فضاها ایجاد و تغییرات و مداخلاتی که انجام خواهد شد، تصمیم گیری خواهد شد.

 


 مرحله دوم: حذف و نصب سیستم های برق و لوله کشی جدید

مرحله بعدی حذف  تاسیسات قدیم خانه است. نکته مهم در این مرحله حفاظت از مواد خطرناک و مضر است. در خانه ها و ساختمان های قدیمی بسیار اغلب  از مواد خطرناک برای سلامتی در ساخت آنها  استفاده شده است. آزبست و همچنین سرب از متریال های خطرناک رایج در خانه های قدیمی است. هنگامی که در حین بازسازی با آنها مواجه می شوند باید با رعایت تمام اقدامات حفاظتی و ایمنی حذف شوند. با استفاده از ماسک های مخصوص کارگاه از استنشاق گرد و غبار مضر ایجاد شده در حین برش کاری و یا کارهای دیگر مصون می ماند.

 حذف تاسیسات قدیمی اساسی ترین کار در بازسازی ساختمان های قدیمی است زیرا برای جلوگیری از آسیب نیاز به توجه ویژه و تجربه و دانش استثنایی دارد. ایمنی ساختمان و پایداری آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین کاشی‌های قدیمی از تمام قسمت‌ها برداشته شده و سطح برای نصب کاشی‌های مدرن جدید آماده می‌شود.

همچنین، چیدمان جدید محل مستلزم تخریب دیوار یا دیوارها است. این کار باید بر اساس مطالعه انجام شده در خانه و به روشی بسیار مناسب انجام شود تا از هر گونه آسیبی جلوگیری شود.

 

پروسه و فرآیند بازسازی خانه قدیمی

 

مرحله سوم بازسازی: تعویض کاشی و تعویض کف

پس از اتمام نصب برق و لوله کشی، مرحله بعدی در بازسازی خانه قدیمی شما انتخاب و نصب کاشی های حمام و آشپزخانه است. در حمام کاشی ها را هم برای دیوارها و هم برای کف انتخاب می کنید. گزینه ها با شرکت های خارجی و داخلی که مواد باکیفیت را تهیه می کنند نامحدود است. رنگ ها و طرح هایی را انتخاب کنید که به شما آرامش می دهد و روحیه شما را بالا می برد، زیرا حمام یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه است.

در مورد آشپزخانه، کاشی ها را روی دیوارهای آن، در قسمت بین کابینت و پیشخوان انتخاب کنید. این انتخاب همچنین مهم است زیرا آشپزخانه نیز فضایی با استفاده شدید روزانه است که کیفیت مواد و زیبایی شناسی بالا حرف اول را می زند.

در نهایت، پس از کنده شدن کف، مواد جدید بر اساس انتخاب ها و ترجیحات شما برای پوشاندن کف خانه شما قرار می گیرد. شما می توانید از طیف وسیعی از گزینه ها مانند کاشی، پارکت و لمینت انتخاب کنید. رنگ ها و طرح ها بر اساس سبکی ساخته می شوند که شما می خواهید خانه مستقل شما داشته باشد.

 

پروسه و فرآیند بازسازی خانه قدیمی

 

 عایق کاری و نصب قاب ها در پروسه و فرآیند بازسازی خانه قدیمی

عایق ها یک مرحله کلیدی در بازسازی خانه مستقل قدیمی شما و کاری هستند که در تمام طول سال سطوح بالایی از بهره وری انرژی را برای شما فراهم می کنند. در خانه های قدیمی هیچ عایقی در دیوارها و سقف ها وجود ندارد. بنابراین در تمام این سال ها خانه مستقل شما هیچ محافظتی در برابر آب و هوا نداشت. اما اکنون با عایق کاری سطح بالایی از گرمایش و سرمایش را در تمام مناطق تضمین خواهید کرد. بنابراین با این تغییر در انرژی و همچنین هزینه صرفه جویی خواهید کرد.

پس از اتمام عایق های خارجی، نوبت به نصب فریم های آلومینیومی یا سایر مواد بر روی درب و پنجره بالکن می رسد. قاب های با کیفیت را با  قفل تزریق، شیشه های دوگانه عایق صدا، کرکره های غلتکی و صفحه نمایش دریافت کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *