چند ایده برای رنگ بندی طراحی اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب

محیطی که در آن ها بیشتر وقتمان را سپری می کنیم تاثیر مستقیمی روی روحیه و شخصیت ما دارد
رنگ‌ها می‌توانند بر روی احساساتمان تاثیر مستقیمی داشته باشد اگر شما بدانید که رنگ ها چه تاثیری بر احساسات شما می گذارند حتماً با دقت بیشتری رنگ اتاقتان را انتخاب می کنید.
همه ما در طی روز استرس زیادی را متحمل میشویم و فشار عصبی زیادی را تحمل میکنیم پس باید در اتاق خوابمان آرامش داشته باشیم .انتخاب درست رنگ اتاق خواب و طراحی درست دکوراسیون می تواند این آرامش را به شما القا کند.
در اتاق های کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود چون فضای اتاق را بزرگتر و روشن تر نشان میدهد رنگ های روشن شاد و پر انرژی هستند و رنگ های تیره گرم و صمیمی هستند .

اگر قصد دارید در اتاق های بزرگ از رنگ های تیره استفاده کنید محیط را صمیمی تر نشان میدهید
میتوانید از این ترکیب رنگ ها در اتاق خواب خود استفاده کنید
سفید، صورتی ،سرمه ای
بنفش ،خردلی، صورتی
سبز کله غازی ،صورتی کم رنگ، کرم، طلایی
خردلی ،سرمه ای
صورتی ،طوسی ،سفید ،سرمه ای
گلبهی ،سفید، سرمه ای
سبز کله غازی ،قهوه ای ،کرم
زرد، سرمه‌ای ،صورتی

رنگ اتاق خواب باید به صورتی باشد که آرامش را به شما القا کند پس بهتر است از رنگ های آرامش بخش با تناژ ملایم و روشن استفاده کنید . در ادامه چند ایده برای رنگ بندی طراحی اتاق خواب دیگر را توضیح خواهیم داد.

همچنین بخوانید : اقدامات لازم برای بازسازی خانه چیست

چند ایده برای رنگ بندی طراحی اتاق خواب

نورپردازی منسب

عنصر مهم دیگر در طراحی اتاق خواب نورپردازی مناسب است به ظوری که آزار دهنده نباشد تا بتوانیم به راحتی استراحت کنیم .جهت نور بهتراست به سمت بالا باشد تا نور ملایم تری ایجاد کند. لوستر ها نباید بالای تخت نصب شده باشند .از استفاده ی چند رنگ نور در نورپردازی خودداری کنید. در ادامه چند ایده برای رنگ بندی طراحی اتاق خواب را مطالعه خواهید کرد.

رنگ طرح دیوارها

برای رنگ کردن دیوار اتاق خواب باید اصولی را رعایت کنید شما نباید هر چهار دیوار اتاق را یک رنگ بکنید باید از ترکیب دو رنگ استفاده کنید اگرمیخواهید کاغذ دیواری کنید فقط باید یک دیوار شاخص که دیوار پشت تخت خواب است را کاغذ دیواری کنید این کار باعث میشود اتاق نظم داشته باشد و رنگ بیشتر به چشم بیاید و وسیله ها بتوانند زیبایی شان را به محیط القا کنند.

برای دیوار پشت تخت اگر می‌خواهید از کاغذ دیواری استفاده کنیداباید کاغذ دیواری با طرح های ساده را انتخاب کنید طرح های شلوغ باعث شلوغ بی نظم شدن فضای اتاق خواب میشود و آرامش را از اتاق می گیرد بهتر است از رنگ های روشن و رنگی متفاوت با دیوار های دیگر استفاده کنید البته می توانید از رنگ مشکی و تیره هم در قسمت پشت تخت استفاده کنید.

ولی باید اصول طراحی وبکار بردن رنگبندی تیره را رعایت کنید چون به جای قشنگ شدن و دل باز شدن فضا اون زیبایی رو آرامش را از اتاق شما می گیرد.

همچنین بخوانید : نکات مهم بازسازی آشپز خانه 

بهتراست رنگ دیوار پشت تخت هماهنگ با رنگ تخت باشد از ترکیب های رنگ متناسب و هماهنگ با وسایل اتاق استفاده کنید رنگ طرح پشت دیوار تخت و مدل طراحی ان باید متناسب و هماهنگ با دکوراسیون اتاق خواب باشد.

تابلو ها و وسایل تزیینی خودرا بالای تخت نصب نکنید بهتر است اطراف تخت نصب شوند.

پرده اتق خواب

انتخاب درست پرده اتاق خواب تاثیر زیادی در دکوراسیون اتاق دارد پرده ها نباید کوتاه باشند حتی اگر پنجره های شما از سقف تا زمین نیستند و کوتاهند شما باز هم باید پرده اتاق خوابتان را بلند انتخاب کنید .

باید سبک پرده شما با سبک دکوراسیون اتاق شما هماهنگی داشته باشد برای دکوراسیون اتاق های مدرن باید پرده های بدون والان و ساده و حریر استفاده کنید و برای دکوراسیون سنتی از پرده های والان دار استفاده کنید پرده رنگ پرده اتاق خواب باید با ترکیب رنگ دیوارها و چیدمان و دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد.

همچنین میتوانید در طراحی اتاق خواب خودتان برای زیر پنجره از نیمکت استفاده کنید به طوری که زیر پنجره شما نیمکت قرار گیرد و طرح و رنگ نیمکت باید با دیوارهای شما تخت خواب هم خونی داشته باشد و در این صورت پرده شما کوتاه‌تر دوخته میشود شما با قرار دادن نیمکت میتوانید از فضای زیر پنجره هم بهترین استفاده را بکنید میتوانید از زیر نیمکت به عنوان کمد و جاکفشی استفاده کنید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *