طراحی دکوراسیون لابی ساختمان

طراحی دکوراسیون لابی ساختمان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین قسمت‌ها است. این بخش به طور مستقیم توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند و تأثیر قابل توجهی دارد.

سالن، راهرو و لابی اولین تماس چشمی هنگام ورود به ساختمان هستند. در این میان نقش لابی شبیه به نقش صفحه اصلی است. دکوراسیون لابی نیز نقش مؤثری در کسب و کار دارد. هنگامی که اکثر مشتریان و فروشندگان وارد ساختمان تجاری می‌شوند، ظاهر ساختمان ناپدید می‌شود و لابی به عنوان چهره عمومی تجارت آفلاین معرفی می‌شود. به همین دلیل، صاحبان مشاغل طراحی دکوراسیون لابی ساختمان را یکی از اولویت‌های خود قرار می‌دهند تا نقش مؤثری در ایجاد احساسات مثبت اولیه به مشتریان داشته باشند.

لابی شامل چه بخش‌هایی است؟

 

در سالن‌های مجتمع‌های تجاری یا مسکونی معمولاً دو واحد یک واحد نگهبانی و یک اتاق نشیمن وجود دارد.

نگهبانی

 

همان‌طور که از نامش پیداست، بخش امنیتی برای نگهبانی و حفاظت از اموال ساختمان در لابی تعبیه شده است. ساخت این بخش به ویژه در ساختمان‌های بزرگ و قابل توجه با تعداد واحدهای زیاد که افراد مختلف در طول روز رفت و آمد می‌کنند ضروری است. در اتاق نگهبانی شخصی به نام نگهبان وظیفه نگهبانی ساختمان را بر عهده دارد.
نگهبان اغلب به صورت ۲۴ ساعته یا به صورت شیفتی یا با شرایط ماندن در ساختمان در بخش حفاظت کار می‌کند. قسمت حراست لابی ساختمان باید تجهیزات و امکانات لازم را داشته باشد. وجود میز، صندلی، پیشخوان، امکانات ارتباطی با همسایگان ساختمان و امکانات امنیتی اتاق نگهبانی الزامی است.

همچنین بخوانید : بازسازی خانه کوچک و نقلی

نشیمن

قسمت دیگری از لابی دارای یک قسمت اتاق نشیمن است که اغلب شبیه یک اتاق انتظار است. مردم در این فضا منتظر ملاقات با افراد دیگر هستند. هدف از ساخت این محوطه کاهش استرس و حرکت غیر ضروری و افزایش آرامش در سالن می‌باشد.
در طراحی فضای نشیمن لابی ساختمان باید به عناصر زیبایی شناختی در دکوراسیون این فضا توجه کرد. استفاده از عناصر زیبا و عناصر جذاب می‌تواند آرامش این فضا را افزایش دهد. به‌عنوان‌مثال موقعیت مکانی یک آکواریوم پر از ماهی‌های رنگارنگ یا یک عنصر زیبا از آب توجه افراد را به خود جلب می‌کند.

محدودیت در لابی ساختمان

 

اما نمی‌توان لابی را فقط برای ساختمان‌های اداری و تجاری در نظر گرفت. در حال حاضر، برخی از طرح‌های لابی ساختمان‌های آپارتمانی در حال گسترش هستند. به همین دلیل است که طراحی دکوراسیون لابی ساختمان بسیار مهم است. رنگ‌ها و عناصر نمونه طراحی لابی باید با بقیه ساختمان مطابقت داشته باشد. آثار هنری، قاب عکس، آینه و گیاهان از رایج‌ترین عناصر طراحی دکوراسیون لابی ساختمان‌های مسکونی و تجاری هستند.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل

محدودیت در لابی ساختمان

آخرین‌ ترندها برای طراحی دکوراسیون لابی ساختمان

 

ارتباط با مشتریان یکی از مؤثرترین راه‌های موفقیت صاحبان کسب‌وکار است. اما زمانی که طراحی داخلی جزء جدایی‌ناپذیر ارتباط با مشتریان باشد، اهمیت تمامی عناصر دکوراسیون داخلی و چیدمان دوچندان می‌شود. لابی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر سازه‌ای است و طراحی لابی ساختمان می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کسب و کار داشته باشد؛ بنابراین سعی کنید با مشاوره با شرکت‌های طراحی داخلی از جدیدترین ترندهای دکوراسیون الهام بگیرید.
این موضوع به شما کمک می‌کند تا جدیدترین ایده‌های طراحی لابی را ببینید و تأثیر مثبتی در چشم مشتریان به جا بگذارید.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی ویلا

طراحی مجلل لابی

 

طراحی لابی هتل، تصویری نمادین از سبک طراحی لوکس و مدرن است و مبلمان معاصر، هنر خیره کننده و کاغذ دیواری برخی از عناصر کلیدی هستند.

 

طراحی خلاقانه

 

اگر به دنبال طراحی منحصر به فرد لابی ساختمان هستید، ایده‌ای  خلاقانه باید داشته باشید. اگرچه قسمت لابی اغلب برای انتظار مهمانان موقت طراحی شده است، اما چیدمان فضا به‌گونه‌ای انجام می‌شود که مهمانان هرگز ناراحت نباشند. آنها می‌توانند روی مبلمان راحت بنشینند و هر روز وقت خود را صرف خواندن مجلات کنند.
با این حال مبلمان، میز، رومیزی، نورپردازی و کف‌پوش از عوامل مثبت این طراحی هستند.

همچنین بخوانید : بازسازی آپارتمان در تهران

طراحی دکوراسیون لابی ساختمان به سبک کلاسیک

 

شما می‌توانید با تلفیق عناصر به صورت هوشمندانه در عین سادگی و ظرافت یک لابی کلاسیک را طراحی کنید. با این حال یکی از ویژگی‌های طراحی لابی، ترکیب دنیای مدرن و کلاسیک است. تأثیرات طراحی معاصر با مبلمان سبک متوسط ​​ترکیب می‌شود تا یک محیط طبیعی ایجاد کند. محیطی در نهایت نوستالژی را برمی انگیزد.

برای طراحی دکوراسیون لابی ساختمان از چه ایده‌هایی استفاده می‌شود؟

 

  1. استفاده از درب‌های زیبا
  2. استفاده از دکوراسیون
  3. گل و گیاه آپارتمانی
  4. پوسترهای سه بعدی که بسیار چشم نواز هستند
  5. آینه کاری
  6. لوسترها

کلاسیک

سخن آخر

 

ممکن است به نظر برسد که طراحی دکوراسیون لابی ساختمان اهمیت چندانی ندارد. برخی از مردم فکر می‌کنند برای مکانی که فقط برای گذر است، چرا باید هزینه‌های هنگفتی پرداخت و با استفاده از تجهیزات مدرن آن را طراحی کرد. اما توجه داشته باشید که ساکنان ساختمان و افرادی که تازه وارد آن می‌شوند، اولین جایی که می‌بینند لابی است؛ بنابراین، مهم است که بدانید چه نوع دکوراسیونی با نگاه اول مخاطب را جذب می‌کند. پس باید سعی کنید از سبک، تجهیزات و دکوراسیون مناسب برای تزیین این قسمت بر اساس سلیقه یا تمایل ساکنان ساختمان استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *