مرمت ساختمان های قدیمی دکولند

مرمت ساختمان های قدیمی یکی از راه های بازسازی خانه ست، این اجتناب ناپذیر است که ساختمان ها پیر شوند و در نهایت نیاز به نوسازی، تغییر کاربری یا تخریب داشته باشند. اگر صاحب یک ساختمان قدیمی هستید و سعی می کنید تصمیم بگیرید که آیا باید بازسازی کنید یا بکوبید و ساختمان جدید بسازید، قبل از هر تصمیمی ابتدا این مقاله را بخوانید. اکثریت مردم بر این باورند که ساختمان‌های جدید مزایای زیادی نسبت به ساختمان‌های تاریخی دارند، اما ما دنبال این هستیم که تفاوت داشته باشیم. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه ترمیم در واقع می تواند پایدارتر باشد و مقدار قابل توجهی در پول، زمان و تلاش شما صرفه جویی کند.

ابتدا، بیایید تفاوت‌های بین بازسازی ساختمان در مقابل بازسازی مرمت را بررسی کنیم. و این راهنمای سریع برای هر کدام شامل چه مواردی است:

مرمت ساختمان های قدیمی چیست ؟

اگر هدف شما این است که ساختمان خود را مانند زمانی که برای اولین بار تکمیل شد، زیبا کنید، پس نیاز به بازسازی است. مرمت‌ها بدون تغییر ساختار، ساختمان را به سبک و ظاهر اصلی خود بازمی‌گردانند. اگر به یک سیستم جدید مانند کوره نیاز باشد، این کار به گونه ای انجام می شود که سبک اصیل ساختمان را بدون تداخل در ظاهر آن تکرار کند.

همچنین بخوانید : طر احی داخلی کلینیک

نوسازی چیست؟

در کنار مرمت ساختمان های قدیمی نوسازی قرار دارد. اگر که می خواهید یک ساختمان را بازسازی کنید، بازسازی و مرمت می توانند دست به دست هم دهند و در عین حال برخی از نکات مدرن را برای بهبود آن اضافه کنند. بازسازی ها بر تعمیر، جایگزینی و ارتقاء سازه متمرکز هستند.تفاوت بازسازی و مرمت ساختمان های قدیمی در این است.

اگر می‌خواهید چیدمان را متحول کنید، عملکرد داخلی را به طور کامل تغییر دهید یا ویژگی‌هایی را اضافه کنید که ساختمان شما فاقد آن است، آنگاه به عنوان یک بازسازی در نظر گرفته می‌شود. این معمولاً بسیار پرهزینه تر، زمان برتر و کار فشرده تر از دو گزینه دیگر است زیرا معمولاً تغییرات قابل توجهی مورد نیاز است. برخی از نمونه های بازسازی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تغییر لوله کشی برای جابجایی حمام یا آشپزخانه.
  • گسترش متراژ مربع
  • بالا بردن سقف ها
  • برداشتن دیوارها

 

همچنین بخوانید : بازسازی خانه های قدیمی تهران

مرمت ساختمان های قدیمی دکولند

دلیل مرمت ساختمان های قدیمی

در اینجا دلایل ما برای بازسازی یک ساختمان قدیمی به جای تخریب آن برای ساختن چیزی جدید آورده شده است.

برای حفظ طراحی منحصر به فرد و اصلی

با بالا رفتن سن، ساختمان‌ها دچار فرسودگی قابل توجهی می‌شوند که شامل تغییر رنگ، زوال بتن، آسیب شالوده، کریستالیزاسیون نمک و حتی رشد میکروبیولوژیکی باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود. حتی با نگهداری منظم هر ساله، قرار گرفتن در معرض آب و هوا و سایر عوامل محیطی به طور قابل توجهی ساختمان را در طول زمان خراب می کند. با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که ساختمان باید تخریب شود. اگر وابستگی عاطفی به ساختمان دارید، گاهی اوقات کارهای ساده ترمیم فونداسیون، تمیز کردن، وصله کاری و رنگ آمیزی برای بازگرداندن ساختمان در عین حفظ طراحی خیره کننده و اصلی کافی است.

همچنین بخوانید : بازسازی منزل صفر تا صد

به دلایل تاریخی

یکی از دلایل مرمت ساختمان های قدیمی ما می توانیم از ساختمان های قدیمی چیزهای زیادی یاد بگیریم. آنها نشانه هایی هستند که تاریخچه نسل های قبل از ما و همچنین ویژگی های معماری و طراحی را به تصویر می کشند که امروزه دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. ساختمان های قدیمی به ما کمک می کنند تا ارتباط خود را با گذشته حفظ کنیم و شخصیت و جذابیت خاصی را به محله خود بیاوریم. فقط به این فکر کنید که اگر تمام بناهای تاریخی را خراب کنیم و بناهای جدید را جایگزین آنها کنیم، شهرهای ما چه شکلی می شوند. این نه تنها میراث شهر ما را کاهش می دهد، بلکه احساس غرور ما را نیز کاهش می دهد.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان مسکونی

مرمت ساختمان های قدیمی مقرون به صرفه تر

بازسازی یک ساختمان اغلب مقرون به صرفه تر از ساخت یک ساختمان کاملاً جدید است. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که طراحی داخلی ساختمان اصلاً نیاز به تغییر نداشته باشد. مراحل ساده ای مانند تمیز کردن نمای بیرونی، رفع ترک ها، افزودن یک لایه رنگ تازه و تقویت سازه در مقایسه با یک ساختمان جدید، هزینه زیادی را نمی طلبد. با کسری از قیمت، می‌توانید ساختمان را بازسازی کنید تا استحکام کافی را ارائه دهید و ظاهر را بدون تداخل با شرایط اصلی بازسازی کنید.

همان طور که متوجه شدید در بسیاری موارد مرمت ساختمان های قدیمی به منظور ایجاد تغییرات و حفظ ساختمان لازم و ضروری ست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *