برای اینکه اصول طراحی کافه رستوران مدرن بیشتر آشنا شویم در ابتدا باید بدانیم کافه رستوران مدرن به کجا می‌گویند. در واقع باید بدانید کافه رستوران چگونه جایی است و تفاوت آن با کافه چیست. مهم‌ترین تفاوت کافه رستوران با کافه در منو موجود در هر دو جا است. کافه رستوران یکی از محل‌های پر رفت‌وآمدی است که افراد باتوجه‌به طراحی ای که این مکان‌ها دارند ترغیب به حضور در آنجا می‌شوند.

کافه‌ها معمولاً غذاهای آماده سرو می‌کنند و بیشتر به‌نوعی پیش‌غذا یا بعد از غذا اختصاص می‌دهند. در کافه‌رستوران‌ها علاوه بر مواردی که در منوی کافه‌ها قرار دارد غذا نیز به لیستشان اضافه می‌کنند. طراحی کافه رستوران مدرن نیز به‌اندازه طراحی کافه به‌تنهایی اهمیت زیادی دارد. موضوع دیگری که اهمیت دارد این است که طراحی باید به‌گونه‌ای باشد که بیانگر هر دو بخش یعنی کافه و رستوران باشد.

نمایش تصویری از طراحی کافه رستوران مدرن

تأثیر اولیه خوب باتوجه‌به طراحی کافه رستوران مدرن

زمانی که شخصی وارد کافه رستوران می‌شود در ابتدا به‌تمامی چیزهایی که با چشم قابل‌درک هستند نگاه می‌کند. بسیار مهم است که طراحی کافه رستوران مدرن شما به چه شیوه‌ای چیدمان شده باشد. اگر بتوانید تأثیر اولیه خوبی بر ذهن مشتری بر جای بگذارید بازخورد مناسبی از جانب مشتری دریافت خواهید کرد. بخش مهمی از هر کافه رستوران بخش ورودی آن یعنی، درب ورودی، تابلوهای قسمت ورودی و… محسوب می‌شوند.

در واقع قبل از اینکه مشتری بخواهد در رابط با هریک از اجزای کافه نظری بدهد بسیار مهم است که برای اینکه وارد بشود ترغیب شود. شما می‌توانید برای دیوارهای بیرونی نیز رنگی مناسب داخل کافه رستوران انتخاب کنید.

در طراحی کافه سرزنده باشید!

یکی از چیزهایی که به ایجاد حال و هوای خوب درون کافه رستوران کمک می‌کند استفاده از گل‌وگیاه است. به هر شیوه مناسبی که برای طراحی کافه رستوران خود فکر می‌کنید استفاده از گل‌وگیاه را فراموش نکنید. علاوه بر گل‌هایی که درون گلدان قرار دارند می‌توانید از گل‌های دیگری نیز استفاده کنید که زمانی که پوسیده شدند آنها را تعویض کنید.

استفاده از گل‌آرایی در فضای کافه رستوران علاوه بر اینکه باعث جذب مشتری می‌شود بلکه باعث ایجاد حس آرامش و خوشحالی نیز می‌شود. از دیوارهای چوبی استفاده کنید و گل‌وگیاه را به آنها آویزان کنید تا فضای درختی و جنگلی سرزنده‌تری را به مشتری انتقال دهید.

نمایش تصویر طراحی کافه رستوران مدرن چوبی

نمایش هنرهای محلی در طراحی کافه رستوران

تبدیل کافه رستوران شما به یک گالری هنرمندانه می‌تواند بسیار زیبا باشد. استفاده از هنرهای مختلف مردم شهر یا منطقه و حتی کشورتان می‌تواند به‌نوعی حس رغبت در مشتریان به وجود آورد. رمانی که شما از هنر محلی خود استفاده کنید این موضوع را به مشتریان نیز منتقل می‌کنید و در نتیجه علاوه بر یک تجربه غذاخوری خوب حس حمایت نیز دریافت می‌کنید. به‌عنوان‌مثال در طراحی کافه رستوران مدرن می‌توانید از یک دیوار اختصاصی به رنگ آجری و یا با طرح آجر از هنرهای مختلف استفاده کنید.

نمایش تصویر طراحی کافه رستوران مدرن سنگی

نورپردازی به‌خصوص در طراحی فضای کافه رستوران

طراحی کافه رستوران مدرن دغدغه مهمی برای صاحب یک کافه رستوران است. طراح باید به بهترین شکل از نور استفاده کند. یکی از راه‌های بهتر دیده‌شدن هر چیزی و به‌خصوص هر محیطی استفاده از نور به‌خصوص نور طبیعی است. برای استفاده از نور طبیعی می‌توانید از پنجره‌های بزرگ استفاده کنید. استفاده از پنجره‌های بزرگ در هر کافه‌رستورانی ممکن نیست بنابراین به دنبال بهترین روش برای استفاده از نور و برق در فضای کافه رستوران باشید.

لوسترهای متنوع و لامپ‌های متفاوت در طراحی کافه رستوران مدرن اهمیت زیادی دارد. لوسترها علاوه بر اینکه باعث ایجاد روشنایی می‌شوند به دلیل زرق‌وبرقی که دارند خودشان به‌نوعی دلیل زیبایی هستند. نورپردازی باعث بهتر دیده‌شدن غذاها نیز می‌شود و این موضوع ری‌اکشن بهتری را دررابطه‌با دکوراسیون کافه رستوران شما از جانب مشتری دریافت می‌کند.

نمایش تصویر طراحی کافه رستوران مدرن با لوستر

اگر شما صاحب یک کافه رستوران هستید و به دنبال ایجاد تغییر در رستوران خود هستید طراحی کافه رستوران مدرن را طبق اصول خاصی پیش ببرید. مهم‌ترین موضوع در استفاده از سبک مدرن رعایت اصول و نظم و قانون‌ها است.

از رنگ‌های مناسب استفاده کنید و به نورپردازی محیط بیشتر از قبل اهمیت بدهید. استفاده از گل‌وگیاه و وسایل هنری را فراموش نکنید هر دوی اینها در ایجاد روحیه خوب در افراد تأثیرگذار هستند. اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر دررابطه‌با طراحی کافه مدرن هستید وارد لینک زیر شوید و از وبلاگ دیدن کنید.https://dekoland.net/دکوراسیون-کافه-به-سبک-مدرن/

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *