نمای مدرن ساختمان

نمای مدرن ساختمان اولین چیزی که از هر ساختمان به چشم می خورد و نظرات را به سمت خود جلب می نماید نمای ساختمان می باشد. این صنعت در چند سال گذشته پیشرفت های بسیاری نموده است و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین شما بایست به این موضوع دقت کنید طرحی که برای نمای ساختمان خود انتخاب می کنید بهتر است با ساختمان های اطراف خود در هماهنگی باشد. در واقع در یک بیان ساده علاوه بر زیبایی پل ارتباطی بین فضای داخلی با محیط بیرونی به حساب می آید. به این صورت که می توان نحوه ای نماسازی را انجام داد که انعکاس نور به داخل به بهترین نحو ممکن صورت گیرد. نمای مدرن یکی از سبک های خلاقانه و پر طرفدار می باشد‌ با وجود اینکه در نگاه اول ساده به نظر می آید ولیکن جزئیات بسیاری را در بر می گیرد که نیازمند صبر و دقت بسیار است. در ادامه در این مطلب از دکولند تمایل داریم تا اطلاعات مفیدی در خصوص نمای مدرن ساختمان در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

سبک مدرن چیست؟

در سبک مدرن تلاش بر این است که از بروز ترین متریال برای نمای ساختمان بهره گرفته شود و قواعد و معیار های خاصی در اجرای نمای مدرن ساختمان اعمال می گردد. در نمای مدرن ساختمان از زوایا و خطوط عمودی و افقی بهره گرفته شده است. به دلیل ظاهر زیبا و جذاب به یکی از پرطرفدار ترین سبک ها در در نمای ساختمان های مسکونی تبدیل شده است. در طراحی نمای مدرن ساختمان بایست پارامتر های متعددی برای دست یابی به نتیجه مطلوب رعایت شود. برای مثال قوانینی همچون مصالح، آجر سنگ، نورپردازی و…. تنها قسمتی از معیار و قوانین در خصوص نمای مدرن ساختمان می باشد. زمانی که نمای ساختمان به صورت اصولی در کنار اینکه موجب زیبا سازی ساختمان خواهد شد بلکه موجب افزایش طول عمر آن خواهد شد. به همین دلیل است که تمامی المان های طراحی ساختمان اعم از نمای مدرن ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

اصول طراحی نمای مدرن

اصول طراحی نمای مدرن

تزئینات اندک

در این گونه از طراحی ها تلاش بر این بوده است که از حداقل تزئینات بهره گرفته است‌. در این نوع طراحی از نقشه  های مینیمال و خطوط ظریف استفاده می شود. این نوع از طراحی بر خلاف طراحی های سنتی از هر گونه تزئینات و نقش و نگار پیچیده دوری می کنند. در حقیقت الگو های انتزاعی در نمای مدرن بیشتر به چشم می خورد.

رنگ های مناسب

رنگ های به کار رفته در نمای مدرن ساختمان ترکیب های خنثی می باشد‌ برای مثال رنگ های همچون کرم، قهوه ای، خاکستری و بژ گزینه مناسبی می باشد. بهتر است کمی برای دور شدن از یکنواختی ترکیب رنگی همچون بنفش و یا آلبالویی نیز بهره ببرید.

انتخاب متریال

در نمای مدرن ساختمان از متریال خاصی استفاده نمی گردد در نتیجه دست شما در انتخاب متریال باز خواهد بود و شما خواهید توانست از بتن، چوب، آجر و… استفاده نمایید. ولیکن بایست به یاد داشته باشید که اجرای بافت ها و خطوط بایست ساده باشد. همچنین از متداول ترین شیوه های در اجرای نمای مدرن ساختمانها بهره گیری از چند متریال در کنار هم می باشد. ولیکن تناسب نباید فراموش شود. شما می توانید به کمک یک متریال یک قسمت از نما را برجسته کنید و جلوه خاصی به نمای مدرن ساختمان ببخشید‌.

سقف های ساده

همان گونه که اشاره نمودیم در طراحی مدرن ساختمان کار بر روی سادگی بنا می گردد. برای مثال سقف ها ساده و صاف و یا شیب دار طراحی می گردد. در کمتر مواردی از سقف های ترکیبی و پیچیده استفاده می گردد.

کلام پایانی

در طراحی نمای مدرن ساختمان از معیار های مدرن استفاده می گردد و همچنین عموماً بیش از دو متریال بهره گرفته می شود. در نتیجه این مسئله به این معنا نیست که شما  تعادل را نادیده بگیرید‌. به هر اندازه هارمونی و یکپارچگی را در نمای مدرن رعایت کنید نتیجه دریافتی مطلوب تر خواهد بود. یکی از مهم ترین نکات در این گونه از طراحی ها شفافیت می باشد به همین دلیل است که در نما به پنجره ها بیشتر توجه می شود. در واقع پیچیدگی کار مربوط به مهندسی طراحی است و در کنار اجرای درست نمای خیره کننده و چشم نواز به وجود می آورد. این طراحی بایست به گونه ای باشد که ذهن بیننده را درگیر نمایید که چگونه در عین سادگی پیچیدگی های را در خود جای داده است.

کلام پایانی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *